Dziwny przetarg w TVP. Kurski wybrał najdroższą ofertę za zbadanie wizerunku swojej telewizji

Przetarg TVP polegający na zbadaniu wizerunku kanałów publicznego nadawcy na tle konkurencji wygrał Instytut Kantar Polska
Przetarg TVP polegający na zbadaniu wizerunku kanałów publicznego nadawcy na tle konkurencji wygrał Instytut Kantar Polska Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta
TVP rozpisała przetarg na sondaż, w którym zwycięzca zbada wizerunek kanałów publicznego nadawcy na tle konkurencji. Triumfatorem okazała się firma, która rzuciła za tę usługę zdecydowanie najwyższą kwotę.

Do przetargu zgłosiły się firmy Indicator, Market Research World i Instytut Kantar Polska. Badanie ma na celu ustalenie potrzeb odbiorców telewizji publicznej i tego, w jaki sposób TVP na nie odpowiada. Nadawcy zależy na zarysowaniu, jak na jego tle wypada główna konkurencja. Dlatego też TVP i i TVP2 będą porównywane do Polsatu i TVN, TVP Info do TVN24 i Polsat News, TVP Kultura do Kino Polska czy Stopklatki.

Ostateczny wybór padł na Kantar Polska – podają „Wirtualne Media”. Instytut otrzymał maksymalną liczbę punktów. Zaproponował jednocześnie zdecydowanie najwyższą cenę – aż 329 tys złotych. Druga oferta, od Indicator, opiewała na 133 tys, Market Research World chciał natomiast 55 tys. TVP nie podała przyczyn odrzucenia dwóch ostatnich ofert.

Problemy finansowe TVP?
TVP od pewnego czasu mierzy się z poważnymi problemami finansowymi. Z danych przekazanych przez ministra kultury i dziedzictwa narodowego Piotra Glińskiego wynika, że tylko jeden oddział regionalny TVP zakończył pierwsze półrocze 2018 z nadwyżką. Prezes Kurski twierdzi, że spółka odnotowała w tym czasie 132 mln zł zysku, nie chciał jednak podać dokładnych wyliczeń.


Nie wiadomo również, czy telewizja publiczna zarobiła na zakupieniu praw do pokazywania mundialu w Rosji. TVP nie chce podać danych. Wcześniej Dziennikarze Gazety Wyborczej ustalili jednak, że Telewizja Polska jeszcze w 2016 roku zapłaciła za prawa medialne do najważniejszych wydarzeń piłkarskich w latach 2018-22 aż 70 mln euro (ponad 300 mln zł).
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.