Najwyraźniej ta marka z PRL jest nie do zdarcia. Orlen przywraca ją do życia

Orlen powstał dwadzieścia lat temu z połączenia CPN i Petrochemii Płock.
Orlen powstał dwadzieścia lat temu z połączenia CPN i Petrochemii Płock. Fot. Krzysztof Miller / Agencja Gazeta
To kwestia dni, może nawet godzin – zapewnia portal money.pl, zapowiadając zmiany na jednej z warszawskich stacji benzynowych, należących do koncernu Orlen. Szyld sieci Bliska ma zostać zastąpiony takim z logo CPN – Centrali Produktów Naftowych, znanej z czasów komunistycznych firmy, zajmującej się handlem paliwami, która dysponowała w sumie nawet 1400 stacjami w całej Polsce.


Swój wygląd ma zmienić stacja benzynowa przy ulicy Markowskiej, na warszawskiej Pradze-Północ. Ta niewielka i położona na uboczu stacja będzie swoistym poligonem doświadczalnym dla przywrócenia logo, zaprojektowanego przez plastyka Ryszarda Bojara jeszcze w latach 60.

CPN i Petrochemia Płock
Dobór stacji może też pośrednio potwierdzać, że Orlen po prostu nie chce wypuścić z rąk relatywnie cennego, bo budzącego sentyment, dobra – jakim jest ten znak towarowy. Mowa przecież o marce, która przez długie dekady była synonimem stacji benzynowej w ogóle.

To samo dotyczy też Petrochemii Płock, kolejnej marki z okresu PRL, kojarzącej się paliwami. Stacja pod tym szyldem ma – według informacji money.pl – powstać w Bodzanowie pod Białymstokiem. CPN i Petrochemia Płock zostały połączone w Orlen dwadzieścia lat temu.


O planach na wskrzeszenie marki CPN mówiło się już w sierpniu, o czym pisaliśmy w INNPoland.pl
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Magda StawskaMagda Stawska

Aby trwać trzeba przetrwać. Aby przetrwać trzeba działać. Człowiek od wieków poszukuje sposobów na bezpieczne trwanie.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Ocieplenie klimatu staje się faktem, odczuwalne jest na masową skalę. Był to jeden z głównych powodów, dla którego założyłem Vertigo Green Energy.

Piotr BuckiPiotr Bucki

5 listopada 2016 roku portal BuzzFeed opublikował quiz. Do dziś zrobiło go ponad 5 milionów kobiet i kilkuset mężczyzn.