Ministerstwo Infrastruktury i MON podpisały porozumienie, dzięki któremu 8,5 tys. metrów kwadratowych trafi w dzierżawę do spółki zawiadującej lotniskiem im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Dzięki temu stołeczny port będzie mógł się znacznie rozbudować.
Władzom Okęcia zależy przede wszystkim na powiększeniu części terminalu, w którym znajduje się strefa pasażerów podróżujących poza Schengen. Na 8,5 tys. m2 PPL chce też utworzyć nowe stanowiska postojowe. Ma się tam znaleźć miejsce dla ośmiu samolotów typu C lub trzech samolotów typu E i dwóch typu C.
Przepustowość Okęcia
– Przepustowość Lotniska Chopina dramatycznie się kurczy. Obecnie w momencie tzw. szczytów wykorzystujemy 100 proc. naszych zasobów. Należy pamiętać, że przepustowość nie ogranicza się wyłącznie do dróg startowych – dotyczy to także pozostałych elementów infrastruktury i jest tak słaba, jak jej najsłabsze ogniwo – stwierdził cytowany w komunikacie Piotr Rudzki z Biura Prasowego Lotniska Chopina.
Oznacza to ni mniej ni wiecej, że PPL zależy na zwiększaniu liczby pasażerów rok do roku. Rozhulanie na odpowiednią skalę ruchu na Okęciu pomoże później w uruchomieniu CPK, w kontekście którego, przypomnijmy, mówi się nawet o przepustowości sięgającej 50 mln pasażerów. Okęcie obsługuje w tej chwili ok. 16 mln osób rocznie.
Polski Holding Hotelowy
Ważną częścią całego planu jest też powstanie Polskiego Holdingu Hotelowego. PHH ma zarządzać majątkiem hotelowym Skarbu Państwa. – Utworzenie Polskiego Holdingu Hotelowego jest też ważnym elementem przy budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego jako części składowej Airport City – poinformowała spółka Chopin Airport Development.