
Energetyczne potwierdzenie - SKOKowa Apella zarabia na Energi – pisze na swoim Twitterze poseł PO Krzysztof Brejza. To, że zarabia, jest pewne, nie wiadomo tylko, ile dokładnie. Polityk nie otrzymał pełnej odpowiedzi na interpelację poselską, gdyż Grupa Energa „postanowiła odmówić udostępnienia informacji publicznej w całości”.
REKLAMA
Krzysztof Brejza z Platformy Obywatelskiej opublikował na swoim Twitterze zdjęcie pisma, jakie otrzymał od zarządu Energi, której wysłał wcześniej list w trybie interwencji poselskiej z zapytaniami dotyczącymi współpracy Energi ze spółką Apella.
Powołując się na ustawę o dostępie do informacji publicznej, zapytał o trzy rzeczy: kiedy rozpoczęła się współpraca z Apellą, jaki jest zakres umowy oraz ile Apella na tej współpracy zarabia.
Z odpowiedzi departamentu marketingu grupy energetycznej dowiedział się, że Energa z Apellą zaczęły współpracować 13 listopada 2017 r., a „zakres umowy obejmuje wykonanie projektów marketingowych oraz świadczenie usług marketingowych”. Nie otrzymał jednak odpowiedzi na pytanie o zarobki Apelli, bo spółka „postanowiła odmówić udostępnienia informacji publicznej w całości”.
O co chodzi z Apellą?
O spółce Apella zrobiło się głośno przy okazji afery KNF i artykułu o senatorze PiS Grzegorzu Biereckim opublikowanego przez „Gazetę Wyborczą”. Dziennik donosił w nim o fundacjach twórcy SKOK-ów, które chciały założyć lokaty w Getin Banku. Odmówiono im z obawy o oskarżenie w udziale pomocy w wyprowadzaniu środków z KK SKOK do prywatnej fundacji.
O spółce Apella zrobiło się głośno przy okazji afery KNF i artykułu o senatorze PiS Grzegorzu Biereckim opublikowanego przez „Gazetę Wyborczą”. Dziennik donosił w nim o fundacjach twórcy SKOK-ów, które chciały założyć lokaty w Getin Banku. Odmówiono im z obawy o oskarżenie w udziale pomocy w wyprowadzaniu środków z KK SKOK do prywatnej fundacji.
Apella to agencja reklamowa, która w 2012 r. została połączona z firmą Media SKOK. Spółka odpowiada głównie za promocję SKOK-ów, a na swoim koncie ma szereg kampanii reklamowych dla Kas Stefczyka.
Jak pisała „GW”, w radzie nadzorczej spółki zasiada senator Grzegorz Bierecki. Apella jest również udziałowcem Fratrii, prawicowej grupy medialnej wydającej m.in. tygodnik „Sieci” czy wpolityce.pl. Pozostałymi udziałowcami Fratrii są Spółdzielczy Instytut Naukowy G. Bierecki kojarzony z Grzegorzem Biereckim oraz dziennikarze prawicowi Jacek i Michał Karnowscy.
Apella w Energi
Kilka dni temu media obiegła informacja, że Apella zarabia na grupie energetycznej Energa, w której ostatnimi czasy zdymisjonowano prezesa i dyrektora komunikacji. Było to spowodowane publikacją w mediach korespondencji prowadzonej przez spółkę z jednym z przedsiębiorców.
Kilka dni temu media obiegła informacja, że Apella zarabia na grupie energetycznej Energa, w której ostatnimi czasy zdymisjonowano prezesa i dyrektora komunikacji. Było to spowodowane publikacją w mediach korespondencji prowadzonej przez spółkę z jednym z przedsiębiorców.
To, czym dokładnie zajmuje się Apella w Grupie Energa, jest enigmatyczne. Brejzie odpowiedziano, że jest to „wykonanie projektów marketingowych oraz świadczenie usług marketingowych”, zaś kiedy rok temu o to samo spytał Energę portal wirtualnemedia.pl, grupa odmówiła udzielenia informacji, jakie konkretnie działania prowadzi dla niej Apella i na jaki okres zawarto umowę, zasłaniając się tajemnicą przedsiębiorstwa.
Wciąż jednak można się dowiedzieć, w jaki sposób Apella pracuje dla Energi, jednak nieco naokoło. Na kanale firmy marketingowej na vimeo.com, obok całej masy filmów reklamujących SKOK-i (głównie SKOK Stefczyka) pojawił się jeden film związany z Grupą Energa - 30 sekundowy filmik nazwany „Więcej energii na to, co ważne - marka Energa - kampania wizerunkowa”.
Kampania dla Energi
W opisie filmu Apella podkreśla, że spot wizerunkowy jest „pierwszym, w którym pojawią się nowe Brand Heroes Energi”. Dodaje, że w ramach kampanii powstał również spot radiowy, materiały ATL, BTL, a Apella pełniła nad tym wszystkim nadzór kreatywny.
W opisie filmu Apella podkreśla, że spot wizerunkowy jest „pierwszym, w którym pojawią się nowe Brand Heroes Energi”. Dodaje, że w ramach kampanii powstał również spot radiowy, materiały ATL, BTL, a Apella pełniła nad tym wszystkim nadzór kreatywny.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że film na kanale Apelli został opublikowany 7 grudnia 2018 r. dwa tygodnie temu, czyli niecały miesiąc po aferze KNF i artykule o Biereckim opublikowanym przez „Gazetę Wyborczą”.
Brejza nie zamierza odpuścić i zapowiada wystąpienie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w sprawie odmowy do informacji publicznej.
