Pierwsi kopnięci droższym prądem. Dymisje w państwowej spółce

Dymisje menedżerów w spółce Energa Obrót to efekt ujawnienia korespondencji między spółką a jednym z przedsiębiorców.
Dymisje menedżerów w spółce Energa Obrót to efekt ujawnienia korespondencji między spółką a jednym z przedsiębiorców. Fot. 123rf.com
Prezes i dyrektor komunikacji żegnają się z firmą Energa Obrót. Pierwszy złożył dymisję sam, drugi został zmuszony do odejścia przez zarząd. To efekt publikacji w mediach korespondencji prowadzonej przez spółkę z jednym z przedsiębiorców.

Decyzje zapadły szybko. Jeszcze w niedzielę „Gazeta Wyborcza” opublikowała wymianę listów między pewnym przedsiębiorcą z Gdańska a firmą Energa Obrót. Dostawca prądu zapowiadał podwyżkę cen o 43 proc., na co przedsiębiorca rezolutnie odpisał, że premier w Sejmie obiecywał, że „nie będzie podwyżek cen energii”, również dla biznesu.

„Na ten moment informacje, na które się pan powołuje, są wyłącznie informacjami medialnymi. Prace nad ustawą trwają na szczeblu rządowym i jaki będzie ich końcowy charakter, obecnie nie wiadomo” – przekonuje w odpowiedzi spółka.

Ocena jednego z pracowników
O publikacji „GW” napisał również portal money.pl – i z tego źródła menedżerowie Grupy Energa mieli się dowiedzieć o sprawie. – Chcielibyśmy jasno podkreślić, że ocena dokonana przez jednego z pracowników spółki Energa Obrót, w ramach korespondencji prowadzonej z przedsiębiorcą odnośnie cen energii elektrycznej, jest jego prywatnym poglądem, który nigdy w takiej korespondencji nie powinien zaistnieć i nie jest tożsamy ze stanowiskiem Grupy Energa – napisano w komunikacie.

Reakcja Grupy była najwyraźniej błyskawiczna. Jeszcze w niedzielę dymisję złożył prezes Energa Obrót, Dariusz Falkiewicz. Niemal jednocześnie zarząd odwołał dyrektora biura prasowego, Andrzej Dunajskiego. „W stosunku do pozostałych osób odpowiedzialnych za przedmiotową sprawę zostaną wyciągnięte konsekwencje służbowe oraz korporacyjne” – zapowiada firma.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.