Drzemka w pracy? Szef powinien przymknąć na to oko, bo może zwiększyć naszą wydajność

Drzemka w pracy? Szef powinien przymknąć na nią oko.
Drzemka w pracy? Szef powinien przymknąć na nią oko. flickr.com / Indi Samarajiva / CC BY 2.0
Stres kosztuje w USA 10 miliardów dolarów rocznie. Pieniądze, które idą na leczenie chronicznych zaburzeń zdrowotnych spowodowanych przez stres w pracy, mogą zostać wydane dużo rozsądniej, jeśli tylko organizacje nauczą się go redukować - na przykład poprzez pozwolenie na drzemkę w pracy.

Stres obniża wydajność
Jak twierdzi Olivier Oullier, profesor neurobiologii doradzający pracodawcom, jak zmniejszać stres wśród pracowników, w obecnych czasach mamy do czynienia z cichą epidemią stresu. W rozmowie z portalem money.pl radzi, w jaki sposób temu przeciwdziałać.

Prof. Oullier w swojej pracy podpiera się twardymi danymi z badań na temat stresu i efektywności pracownika. Przywołuje m.in. badania z Uniwersytetu Standorfa, które wykazały, że zwiększenie czasu pracy o 10 proc. dziennie obniża efektywność pracowników o ok. 2 proc. na osobę.

Drzemka w pracy
Z tego powodu istotne jest indywidualne dopasowanie planu dnia pod każdego pracownika, które zredukuje stres i pozwoli zwiększyć wydajność. Jak dodaje, ważnym elementem strategii firmy w redukcji stresu u pracowników jest również zbieranie informacji na temat ich zainteresowań.


– Dzięki temu będą mogli im sfinansować ich hobby. Dla jednej osoby może to być karta na siłownię, dla innej nauka gry na instrumencie. A czasem wystarczy przymknięcie oka na drzemkę w pracy. Wystarczy, że dofinansuje się pracownikowi dwie godziny zajęć miesięcznie, nawet nie w tygodniu, i to sprawia że czuje się lepiej. Ma świadomość, że jest dla firmy kimś więcej niż numerem na liście pracowników – opowiada serwisowi prof. Oullier.

Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, na naszym polskim rynku również działa ekspert przekonujący pracodawców do redukcji stresu u pracowników i proponujący odpowiednie do tego narzędzie w postaci… gry.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.