Nawet nie wiedziałeś, że to takie proste. W ten sposób pozbędziesz się stresu w dwie minuty

Stres w pracy. Jeśli jesteś zestresowany - pokrzycz sobie.
Stres w pracy. Jeśli jesteś zestresowany - pokrzycz sobie. YouTube.com / Kadr z filmu Dzień Matki
Stres to spuścizna po naszych przodkach - mobilizował on organizm w sytuacjach zagrożenia. W przypadku ucieczki przed głodnym lwem, uwolnione hormony stresu pomagały napiąć mięśnie, przyspieszyć tętno i zwiększyć pracę serca. Choć dziś ucieczka przed drapieżnikiem nie należy do codzienności, stres pozostał. I radź z nim sobie, człowieku, sam.


Przewlekłe napięcie, często spowodowane dużym obciążeniem w pracy, obniża efektywność organizmu. Koncentracja i kreatywność słabną, myślenie spowalnia. Długotrwały stres może również "odbić się" na zdrowiu. Dlatego tak ważne jest, aby nauczyć się go redukować.


Wyreguluj oddech
Techniki medytacyjne to chyba najpopularniejsza metoda redukowania stresu. Bo i działają - ich skuteczność potwierdzają setki badań. Jednym z takich ćwiczeń medytacyjnych może być liczenie wdechów i wydechów podczas ograniczenia wszelkich innych aktywności.


Poćwicz intensywnie
W zdrowym ciele zdrowy duch. Duży wysiłek fizyczny powoduje spalanie i wydalanie niekorzystnych substancji powstających podczas stresu. Zafunduj więc sobie intensywną przebieżkę czy wycisk na siłowni.

Napij się zielonej herbaty
Polifenole, l-teanina, a także witaminy z grupy B, które zawiera zielona herbata pomagają ukoić nerwy. Parzona dłużej obniża poziom kortyzolu we krwi, co działa odprężająco na organizm.

Przytul się
Tu potrzeba trochę więcej czasu, ale wciąż nie tak dużo, bo ok. 10 minut. Tyle kontaktu fizycznego z bliską osobą wystarczy, aby zredukować poziom hormonu stresu w organizmie. Jak dowiedli naukowcy z Uniwersytetu Północnej Karoliny, nawet zwykłe trzymanie za rękę kochanej osoby, obniża ciśnienie krwi w sytuacjach podwyższonego stresu.


Żuj gumę
Żucie gumy relaksuje. Jak odkrył prof. Andrew Scholey z Uniwersytetu Swinburne w Melbourne, ta czynność obniża poziom kortyzolu i zmniejsza uczucie niepokoju. Co więcej, im szybciej żujemy, tym spokojniejsi się stajemy.

Pomasuj sobie uszy
Jak przekonują eksperci od masażu uszu, ta część ciała jest szczególnie unerwiona. Nacisk na poszczególne części ucha ma podobno zbawienny wpływ na redukcję stresu. Prosty masaż ucha można wykonać samemu. Wystarczy przez 1-2 min. dziennie masować płatki uszu.

Krzycz ile sił w płucach
Szef tak mocno wyprowadził cię z równowagi, że aż masz wydrzeć się w niebogłosy? Zrób to. Znajdź tylko jakieś ustronne miejsce, gdzie twój krzyk nie będzie nikomu przeszkadzał. Jak przekonuje psycholog Marek Juraszek, krzyk (ale również płacz, śpiew i śmiech) doskonale redukuje napięcie. Co ciekawe, niektóre firmy oferują zestresowanym pracownikom specjalne, wytłumione pomieszczenia, w których mogą się „wykrzyczeć”.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Są zarzuty dla zamieszanych w aferę SK Bank Wołomin. Jeden z największych przekrętów ostatnich lat
0 0Tak kantują turystów Holendrzy. Ujawniono skandal na kwiatowym targu
0 0Ważny rejestr, o którym mało kto mówi. Jeśli się nie wpiszesz, wlepią ci gigantyczną karę
0 0Twój szef cię nienawidzi? Nie musisz się zwalniać. Oto co powinieneś zrobić
BIZNES 0 0Wymyślił, że będzie przynosił korpoludkom książki. "Znikają w 5 minut. Ludzie się na nie rzucają"
0 0Oto dziejowa sprawiedliwość. Ofiara naciągnęła na kasę internetowego oszusta
0 0Nie obserwujecie nas jeszcze na Instagramie? Będziecie zaskoczeni, co tam się wyprawia
0 0Tak zachowasz produktywność, gdy pracujesz zdalnie (a tak naprawdę wcale tego nie chcesz)
0 0Nobel z ekonomii trafił w dobre ręce. Ci ludzie pomogli 5 milionom dzieci
0 0Zdobywca Nagrody Nobla: Nie oszukujmy się, nie skolonizujemy egzoplanet
KARIERA 0 0Rzuciła pracę programistki, żeby opiekować się cudzymi kotami. I świetnie na tym wyszła