Polacy stworzyli żebro z nylonu. Właśnie z sukcesem wszczepiono je pacjentowi w Bułgarii

Pacjentowi z nowotworową naroślą na żebrze wszczepiono sztuczny implant, który został wydrukowany technologią 3D przez polską firmę 3DGence.
Pacjentowi z nowotworową naroślą na żebrze wszczepiono sztuczny implant, który został wydrukowany technologią 3D przez polską firmę 3DGence. 123rf.com
To jedna z pierwszych takich operacji na świecie. Sztuczne żebro wykonane w technologii druku 3D przez podgliwicką firmę 3DGence zostało wszczepione choremu na nowotwór pacjentowi w klinice Tokuda Hospital w Sofii.

Wydrukowana kość
Jak podaje „Rzeczpospolita”, bułgarscy chirurdzy właście zastąpili zdeformowaną nowotworowo kość żebrową 35-letniego pacjenta sztucznym implantem. Kość została wykonana z elastycznego i wytrzymałego nylonu oraz idealnie odwzorowana pod względem grubości i wygięcia dzięki drukowi 3D.

– To nowa era w rekonstrukcji ścian klatki piersiowej u pacjentów z guzami wymagającymi cięcia struktur kostnych. Użyty materiał okazał się kompatybilny z tkankami, a dokładność reprodukcji pozwala na duże resekcje i zastępowanie usuniętych kości za pomocą indywidualnie zaprojektowanych implantów– powiedział prof. Cwetan Minczew z sofijskiej kliniki.

Druk 3D w Polsce
Firma 3DGence posiada jedne z najbardziej konkurencyjnych drukarek 3D na świecie. Potencjał startupu wyczuł polski miliarder Michał Sołowow, który wykupił w zeszłym roku 100 proc. udziałów śląskiej spółki, o czym wspominaliśmy w INNPoland.pl.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.