Jest zgoda na wielkie przejęcie. Coca-Cola kupuje Costa Coffee i ma poważne plany

Costa Coffee przechodzi w ręce amerykańskiego koncernu Coca-Cola
Costa Coffee przechodzi w ręce amerykańskiego koncernu Coca-Cola mat. pras.
Zdaniem Komisji Europejskiej przygotowywana od pół roku transakcja nie zaburzy europejskiego rynku. Amerykański koncern wkracza na nowy dla siebie teren i trudno, by negatywnie odbiło się to na konsumentach czy konkurencyjności. Co Coca-Cola zamierza zrobić z Costą Coffee?


Costa Coffee należy obecnie do brytyjskiego koncernu Whitbread, znanego przede wszystkim jako operatora sieci tanich hoteli. I na tej działalności firma zamierza się skupić. Pomoże jej w tym 3,9 miliarda funtów (ok. 5,1 mld dolarów) uzyskane ze sprzedaży Costa Coffee.

Z kolei Coca-Cola zyskuje nowy rodzaj działalności. Do tej pory w portfolio tej firmy nie było tego rodzaju lokali gastronomicznych. Nie da się nie zauważyć, że rynek kawiarni szybko się rozwija, liderem jest Starbucks. Costa jest najbardziej znana na Wyspach Brytyjskich. Na całym świecie jest łącznie ok. 3,8 tys. kawiarni pod tym szyldem. 150 z nich znajduje się w Polsce.

Costa w rękach Coca-Coli
Costa może być dla Coca-Coli sposobem na rozwinięcie portfolio produktów opartych na kawie – w tym napojów puszkowanych i mrożonych.

– Costa daje nam nową skalę i doświadczenie w branży, a nasz system pozwoli stworzyć możliwości rozwoju marce Costa na całym świecie – podkreśla James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company.

– Gorące napoje należą do tych nielicznych segmentów ogólnego rynku napojów, w których Coca-Cola nie posiada marki globalnej. Costa daje nam dostęp do tego rynku dzięki platformie kawowej o mocnej pozycji – dodaje.

– Cały zespół firmy Costa, podobnie jak ja, niezwykle cieszy się z możliwości dołączenia do The Coca-Cola Company. Nasza organizacja, Costa, to wspaniała firma zatrudniająca pełnych pasji ludzi, o świetnych tradycjach i ogromnym globalnym potencjale rozwoju. Dzięki The Coca-Cola Company będzie mogła rozwijać się szybciej i w jeszcze szerszym zakresie – mówi Dominic Paul, dyrektor zarządzający Costa.


Zapytaliśmy przedstawicieli The Coca-Cola Company o to, czy teraz sieć Costa czekają zmiany i czy pojawią się kawiarnie pod marką Coca-Cola. Gdy tylko otrzymamy odpowiedź, zaktualizujemy ten artykuł.

O planach przejęcia Costy przez The Coca Cola Company pisaliśmy w INNPoland.pl w sierpniu. W ramach transakcji The Coca-Cola Company stanie się właścicielem wszystkich wyemitowanych i znajdujących się w obiegu akcji Costa Limited, spółki zależnej Whitbread. Spółka ta obejmuje wszystkie istniejące obszary działalności operacyjnej prowadzonej przez Costa.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
DZIEJE SIĘ 0 0Chcesz bojkotować Turcję za agresję na Kurdów? "To dla nich bolesne jak ukąszenia komara"
0 0Geniusz czystego zła. Twórcy "Billions" zrobią serial o niesławnym założycielu Ubera
0 0"Prywatne firmy nie powinny cenzurować polityków". Mark Zuckerberg popiera Twittera
0 0Twój szef cię nienawidzi? Nie musisz się zwalniać. Oto co powinieneś zrobić
0 0Ważny rejestr, o którym mało kto mówi. Jeśli się nie wpiszesz, wlepią ci gigantyczną karę
BIZNES 0 0Wymyślił, że będzie przynosił korpoludkom książki. "Znikają w 5 minut. Ludzie się na nie rzucają"
0 0Oto dziejowa sprawiedliwość. Ofiara naciągnęła na kasę internetowego oszusta
0 0Nie obserwujecie nas jeszcze na Instagramie? Będziecie zaskoczeni, co tam się wyprawia
0 0Tak zachowasz produktywność, gdy pracujesz zdalnie (a tak naprawdę wcale tego nie chcesz)
0 0Nobel z ekonomii trafił w dobre ręce. Ci ludzie pomogli 5 milionom dzieci
0 0Zdobywca Nagrody Nobla: Nie oszukujmy się, nie skolonizujemy egzoplanet
KARIERA 0 0Rzuciła pracę programistki, żeby opiekować się cudzymi kotami. I świetnie na tym wyszła