
Reklama.
Wartość transakcji ma wynieść 3,9 mld funtów. Sprzedającym jest firma Whitbread, która przejęła Costę w 1995 roku. Wówczas wartość sieci kawiarni została jednak wyceniona na 19 mln funtów.
Umowa nie została jeszcze podpisana. Zgodę na jej zawarcie muszą wyrazić również udziałowcy Whitbread i organy nadzorujące rynek.
Costa Coffee w Polsce
W Polsce Costa ma ok. 150 kawiarni, sieć zapowiada jednak, że w ciągu najbliższych lat chce jeszcze podwoić tę liczbę. Rozwój rynku kawiarnianego jest jednak obecnie dość utrudniony ze względu na przepisy ograniczające handel w niedziele.
W Polsce Costa ma ok. 150 kawiarni, sieć zapowiada jednak, że w ciągu najbliższych lat chce jeszcze podwoić tę liczbę. Rozwój rynku kawiarnianego jest jednak obecnie dość utrudniony ze względu na przepisy ograniczające handel w niedziele.
Na całym świecie Costa Coffee ma łącznie 3,8 tys. placówek. Matecznikiem sieci jest Wielka Brytania, na którą przypada aż 2,4 tys. z nich.
Dlaczego Coca Cola zdecydowała się na taki ruch? – Chcą mieć u siebie produkty kawowe, bo brakuje im ich w asortymencie – wyjaśniała w rozmowie z BBC CEO Whitbread Alison Brittain.
To zresztą nie pierwsze zaskakujące działanie słynnego producenta napojów gazowanych. Tylko w ostatnim półroczu Amerykanie poinformowali, że wprowadza na rynek mleko roślinne, napój alkoholowy i wycofuje ze sprzedaży kultową Coca-Colę Cherry.