Rosną opłaty na Allegro. Niektórzy sprzedawcy zapłacą nawet dwa razy więcej

Allegro podnosi ceny za prowizje i opłaty
Allegro podnosi ceny za prowizje i opłaty Fot. Wojciech Surdziel / Agencja Gazeta
Kiepskie wieści dla osób i firm sprzedających m.in. telefony komórkowe i części samochodowe – prowizja Allegro wzrasta od lutego. Dwukrotnie droższe będzie też opcja ustawienia ceny minimalnej przy wystawieniu przedmiotu na licytację.


Ceny za wystawienie towaru i prowizje od sprzedaży rosną tylko w niektórych kategoriach. Uderzają przede wszystkim w sprzedawców organizujących licytacje. Od 1 lutego opłata za opcję ceny minimalnej w licytacjach wzrośnie do 10 proc. tej ceny. Obecnie wynosi ona 5 proc., ale nie mniej niż 5 zł i nie więcej niż 50 zł. To spora różnica.

Złotówkę zamiast obecnych 60 groszy będzie kosztować wystawienie przedmiotu w cenie powyżej 1 tys. zł w kategoriach części i akcesoriów motoryzacyjnych, z wyłączeniem elektroniki. Za to do 1 zł z 1,20 zł spadnie cena wystawienia ogłoszenia na ponad 1 tys. zł w niektórych innych kategoriach motoryzacyjnych, obejmujących na przykład silniki, skrzynie biegów, mosty i dyferencjały.

Również do 1 zł wzrośnie cena za wystawienie produktu za cenę powyżej 1 tys. zł w kategoriach antyki i sztuka oraz kolekcje.

Smartfony też drożej
Prowizja od sprzedaży telefonów komórkowych wzrośnie z 4 do 4,5 proc. W górę pójdą też prowizje od sprzedaży narzędzi – z 6 do 7 proc. i więcej, w zależności od ceny. Stawka za wyróżnienie oferty Monetami zwiększy się z 1 do 1,23 zł za sztukę.


Ostatnia podwyżka opłat na Allegro miała miejsce w listopadzie 2018 roku. Najbardziej poszły w górę prowizje od sprzedaży tzw. wyróżnionych ofert – z 25 do 40 proc. Na każdą podwyżkę bardzo narzekają sprzedawcy, często zarabiający na niskich marżach.

– Nasze działania z cennikiem przewidują zarówno podwyżki, jak i obniżki opłat: niedawno zrezygnowaliśmy z opłaty za wystawienie towaru w niemal wszystkich kategoriach, co oznacza, że sprzedawcy nie ponoszą żadnego ryzyka prowadząc sprzedaż na naszej platformie. W naszej polityce cenowej uwzględniamy specyfikę każdej nawet najmniejszej kategorii oraz szerszy kontekst rynkowy a zwłaszcza oczekiwania klientów, bo pamiętajmy, że to oni klikami i zakupami oceniają czy oferta jest wystarczająco atrakcyjna cenowo i czy jest w niej wszystko czego szukają – mówi Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro.

– W każdym jednak przypadku kluczowe jest dla nas, aby nasza polityka cenowa odzwierciedlała realną wartość, którą Allegro oferuje sprzedawcom korzystającym z naszej platformy. W porównaniu do innych kanałów sprzedaży czy pozyskiwania ruchu w internecie Allegro pozostaje najbardziej efektywnym, pozwalając markom, dystrybutorom i sprzedawcom skutecznie realizować ich własne cele sprzedażowe – dodaje.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Unia Europejska zgodnie ustanowiła ramy umożliwiające karanie za dokonanie cyberataków zagrażających poszczególnym państwom.

Anna SzubertAnna Szubert

1 czerwca w Hali Expo w Łodzi odbędzie się siódma edycja pokazu polskich projektantów Marka Wspiera Markę. To wydarzenie wyjatkowe na skalę Polski.

Igor IluninIgor Ilunin

Nasze samochody jeszcze nie jeżdżą samodzielnie. Na pewno też nie latają. Ale postęp technologiczny ostatnich kilku lat jest zadziwiający.