Skandaliczna reklama Devil Energy Drink usunięta z Facebooka. To już naprawdę dno dna

Devil znany jest z kontrowersyjnych reklam. Niejednokrotnie przegiął, niemniej reklama z dzieckiem powinna zostać jak najszybciej zapomniana
Devil znany jest z kontrowersyjnych reklam. Niejednokrotnie przegiął, niemniej reklama z dzieckiem powinna zostać jak najszybciej zapomniana fot. facebook.com / Devil Energy
Kolejny skandal z udziałem producenta napoju energetycznego "Devil Energy Drink". Tym razem hasło "wie, co będzie mieć w ustach" pojawiło się obok zdjęcia dziecka. Po kilku godzinach reklama została usunięta, prawdopodobnie ze względu na skargi internautów.

Grafika przedstawiała nagiego chłopca stojącego bokiem z szeroko otwartymi ustami i wzrokiem skierowanym ku górze. W tle umieszczono logo Devil Energy Drink, a poniżej puszkę tego napoju i hasło „Roman już wie, co niedługo będzie miał w ustach” - opisują sprawę Wirtualne Media.

Reklama na fanpage'u pojawiła się około 21. Od razu pojawiły się nieprzychylne komentarze. Internautom grafika wydała się niesmaczna, a wręcz kojarząca się z pedofilią. Po kilku godzinach zniknęła. Możliwe, że to Facebook ją usunął w wyniku skarg osób, które ją widziały.

Hasło użyte po raz kolejny
W sierpniu tego roku producent napoju został ukarany za podobną reklamę. Wtedy w roli głównej była kobieta. Stowarzyszenie Twoja Sprawa zaskarżyło reklamę w Komisji Etyki Reklamy, a także podało producenta do sądu. Komisja Etyki Reklamy uznała przekaz za naruszający dobre obyczaje i niezgodny z przepisami przyjętymi w branży.


Sąd nie miał wątpliwości, że reklama Devil Energy Drink to przekroczenie granic. Nałożył karę finansową w wysokości 60 tys. zł oraz nakaz podpisania się pod przeprosinami przez Jolantę Hauzer, prezesa Waterius. Pieniądze mają zostać przeznaczone na cele charytatywne, na rzecz fundacji Dla Polonii. Kolejnych kilka tysięcy zł pochłonęły koszty procesowe. Wyrok jest prawomocny.

W odpowiedzi firma wrzuciła na swój profil grafikę, w której zachęca internautów do zrzutki. Za 66,60 oferuje zgrzewkę swojego energetyka i plakat – identyczny jak ten, za który została ukarana.

Kilka dni później na profilu pojawiła się kolejna prowokująca grafika z podpisem „Devil dobrze wchodzi w...” i wymowną pozą głównego bohatera, który trzyma stojącą przed nim tyłem kobietę. Producent energetyka, jak widać, lubi stąpać po cienkim lodzie.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.