Pasażerowie są wściekli na polskie koleje. Coraz więcej skarg na pociągi

Pasażerowie są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Liczba skarg z 2018 roku wzrosła o ponad 200 pozycji względem ubiegłego.
Pasażerowie są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Liczba skarg z 2018 roku wzrosła o ponad 200 pozycji względem ubiegłego. Fot. Maciej Świerczyński / Agencja Gazeta
W 2018 roku pasażerowie polskich pociągów złożyli 1384 skarg na kolej. To o ponad 200 więcej niż rok wcześniej. Najbardziej dały im w kość rozkłady jazdy oraz warunki jazdy, jak wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego (UTK).

Co denerwuje pasażerów
Niemal 25 proc. zeszłorocznych skarg dotyczyło rozkładu jazdy, jak podaje portal businessinsider.com.pl za danymi z UTK. W tej kategorii mieszczą się m.in. przypadki odwoływania pociągów i uruchamiania komunikacji zastępczej, niskiej punktualności wybranych składów, utraty skomunikowania na stacjach węzłowych oraz zbyt długiego czasu przejazdu.

Podobną ilość zgłoszeń UTK otrzymało w związku z niesatysfakcjonującymi warunkami, w jakich przyszło pasażerom podróżować - skargi z tej kategorii stanowiły 22 proc. Podróżni skarżyli się przede wszystkim na usterki klimatyzacji lub ogrzewania, awarie toalet oraz niewłaściwe zachowanie konduktorów czy pracowników kas biletowych.

Podróżni skarżyli się również na problemy związane z biletami, czyli np. kłopoty podczas ich zakupu, źle działające biletomaty czy zbyt długie kolejki do kas biletowych. Do złożenia zażalenia pasażerów popychały również rozbieżności między informacjami podawanymi przez megafony a wyświetlanymi na tablicach oraz błędy na tablicach kierunkowych pociągów.


Podróżni są coraz bardziej świadomi
Z kolei 53 skargi dotyczyły nieprawidłowej obsługi osób z niepełnosprawnością, m.in. braku pomocy lub urządzeń umożliwiających samodzielne przedostanie się na peron, niezapewnienia pasażerom bezpiecznych i higienicznych warunków przejazdu oraz niewłaściwego zachowania obsługi pociągu.

- Pasażerowie są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Wiedzą, czego mogą oczekiwać w ramach usług oferowanych przez kolej. Większą świadomość przysługujących praw pokazuje wzrastająca liczba skarg składanych do urzędu - podsumował w rozmowie z portalem prezes UTK Ignacy Góra.

Nie wszyscy jednak decydują się na spisanie oficjalnej skargi - część pasażerów wylewa swoją frustrację w internecie. Tak jak marketingowiec Jacek Kotarbiński, który, będąc cukrzykiem i zamawiając posiłek w pociągu Pednolino, został zlekceważony przez obsługę gastronomiczną, o czym pisaliśmy w INNPoland.pl.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.