Przyszłość już tu jest. Trend, który zmienia polskie biura nie do poznania

60 proc. pracowników polskich ma możliwość wykonywania pracy zdalnej.
60 proc. pracowników polskich ma możliwość wykonywania pracy zdalnej. Fot. 123rf.com
Biura polskich firm powoli pustoszeją: z badań firmy Michael Page wynika, że już 6 na 10 pracowników biur w polskich firmach ma szansę wykonywać swoje obowiązki poza miejscem pracy.

Jeszcze kilka lat temu pracę zdalną kojarzono co najwyżej z nielicznymi wolnymi zawodami: w domach pracowali artyści i literaci, czasem dziennikarze. Z domu działali też mikroprzedsiębiorcy, którzy dopiero uruchamiali firmy i pracowali sami, a z klientami spotykali się „na mieście”. Dziś jednak praca zdalna zaczyna stawać się mainstreamem.

Nie wahamy się korzystać z możliwości podsuwanych przez pracodawców: co trzeci respondent ujawnia, że pracuje spoza biura co najmniej 4 razy w miesiącu. Dodatkowo, 35 proc. omija biuro średnio raz w miesiącu. Są branże, w których jest to standard – i tu, oczywiście, na pierwszym planie jest branża IT.

Ale są też stanowiska, w ramach których często firmy proponują kandydatom możliwość pracy zdalnej. – Najwięcej ofert całkowicie zdalnej pracy otrzymują przedstawiciele handlowi, kierownicy ds. kluczowych klientów (key account manager) i kierownicy ds. sprzedaży (sales manager) – wskazuje portal Puls HR. Na ofertę pracy zdalnej mogą liczyć zwłaszcza pracownicy doświadczeni, z minimum 2- lub 3-letnim doświadczeniem.


Eksperci z branży rekrutacyjnej sugerują, że to dopiero przygrywka do wielkiej wyprowadzki z biur. – W Polsce taki model oferują już dziesiątki pracodawców. Z roku na rok zauważam 50-procentowy wzrost liczby ogłoszeń z propozycją pracy zdalnej – podkreśla Piotr Nowosielski z portalu Just Join IT.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.