Airbnb ogłasza największe zmiany w swojej historii. Portal chce stworzyć „coś, czego jeszcze na rynku nie było”

Airbnb czekają wielkie zmiany: firma chce być wyłącznie pośrednikiem w wynajmie nieruchomości, ale platformą integracji usług rozmaitych firm związanych z podróżowaniem.
Airbnb czekają wielkie zmiany: firma chce być wyłącznie pośrednikiem w wynajmie nieruchomości, ale platformą integracji usług rozmaitych firm związanych z podróżowaniem. Fot. 123rf.com
Słynny portal pośredniczący w krótkoterminowym wynajmie nieruchomości dotarł do ściany – z taką opinią można się było spotkać już dłuższego czasu. W ślad za tym szły spekulacje, co mogliby wymyślić jego szefowie, by się dalej rozwijać. I choć firma wciąż trzyma po części karty przy orderach, to przynajmniej sygnalizuje, w którą stronę chciałaby zmierzać.

Pierwsza zmiana ma charakter kadrowy. Do zarządu Airbnb dołączył Fred Reid, weteran branży lotniczej – założyciel i szef linii Virgin America, były prezes Delta Airlines i Lufthansy. Teraz ma piastować funkcję globalnego dyrektora ds. transportu.

Ale to „nie to, co myślicie”. – Nie jesteśmy zainteresowani budowaniem własnych linii lotniczych, ani stworzeniem kolejnego miejsca w internecie, w którym będzie można kupić bilety – ucinał spekulacje Brian Chesky, szef i współtwórca Airbnb, cytowany przez portal fly4free.pl. – W powietrzu, czy na ziemi, istnieją ogromne możliwości tworzenia produktów i tworzenia partnerstw z innymi firmami, które ułatwiają podróżowanie – kwitował.

Platforma integracji
Epitety „imperium” czy „gigant branży turystycznej” zapewne mają oddawać istotę rzeczy. Szefowie firmy zapowiadają coś, „czego jeszcze nie było” – nową jakość w planowaniu podróży, nie tylko gdy chodzi o zarezerwowanie noclegu, ale „na każdym poziomie”. Czyli także pod względem rozrywek na miejscu, transportu, usług, biletów. Ma to być „międzynarodowe partnerstwo mniejszych i większych firm, które mają integrować usługi w jednym miejscu”.

Można zatem zakładać, że Airbnb będzie chciało być dla wszelkich dostawców usług i produktów adresowanych do podróżujących platformą sprzedaży i integracji ofert. Zręby tego pomysłu, jak programy lojalnościowe czy Airbnb Experience (oferta atrakcji w miastach) już się zresztą pojawiły. Za całość ma odpowiadać wspomniany Reid. Pierwsze efekty jego pracy powinniśmy zobaczyć jeszcze w tym roku.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.