Kaczyński już policzył, ile kosztują obietnice Biedronia. Postanowił je "dowcipnie" skomentować

Nie wiadomo jak Kaczyński wyliczył koszty programu Biedronia
Nie wiadomo jak Kaczyński wyliczył koszty programu Biedronia Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta
Jarosław Kaczyński, prezes Prawa i Sprawiedliwości, po dwóch tygodniach medialnej burzy w końcu zdecydował się zabrać głos w sprawie nagrań ze swoim udziałem. Zrobił to za pośrednictwem prorządowego tygodnika. Nie omieszkał przy tym wbić szpilki nowej sile politycznej w Polsce.

Trudno wymagać od Jacka Karnowskiego, przeprowadzającego wywiad z prezesem PiS, zadawania trudnych pytań. Napomknął jednak o nowym ugrupowaniu Roberta Biedronia o nazwie Wiosna.

– Czy obietnice socjalne Biedronia są dla PiS zagrożeniem? – zapytał Karnowski Kaczyńskiego.

– Nie sądzę. To jest podane w sosie tak wściekłego antyklerykalizmu, że dla naszego elektoratu nie stanowi poważnej propozycji. To też obietnice tak daleko idące, że jeśli traktować je jako całość, to trzeba by było minimum 200 mld zł – stwierdził prezes PiS.

Program Biedronia
Nie wiadomo, jak Jarosław Kaczyński oszacował koszty przedwyborczych obietnic Wiosny. Sam Robert Biedroń powiedział, że jego propozycje kosztowałyby ok. 35 miliardów złotych.

Po naszej szybkiej analizie okazało się, że głęboko nie doszacował kosztów ewentualnych reform.

Wszystkie możliwe do oceny koszty programu Wiosny to łącznie 65,3 miliarda złotych – o 30 miliardów więcej, niż podaje Robert Biedroń. Z tego 57 miliardów to koszty budżetu.

Nie da się realnie ocenić pieniędzy, jakie pochłonęłoby zlikwidowanie kopalń, bo zależy to od konkretnych rozwiązań, jakie w tej sprawie byłyby konieczne do podjęcia.

Mimo wszystko nie przeszkodziło to prezesowi PiS do rzucenia kwoty, która nie wiadomo skąd się wzięła. Kaczyński dodał, że propozycje Biedronia wymagałyby „radykalnego zwiększenia podatków albo gigantycznego zadłużania się”.

– Na takich zasadach można obiecywać marcepany rosnące na brzozach – stwierdził prezes.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.