Bezrobotni ruszyli zakładać firmy. W zeszłym roku zgarnęli 750 mln zł bezzwrotnych dotacji

Ponad 36 tys. firm zostało w ubiegłym roku założonych przez bezrobotnych korzystających z bezzwrotnych dotacji. Co trzeba zrobić, by otrzymać dotację?
Ponad 36 tys. firm zostało w ubiegłym roku założonych przez bezrobotnych korzystających z bezzwrotnych dotacji. Co trzeba zrobić, by otrzymać dotację? Fot. Tymon Markowski / Agencja Gazeta
25 629,06 zł – tyle wynosi kwota bezzwrotnej dotacji, o jaką mogły się ubiegać osoby bezrobotne, decydujące się na założenie własnego biznesu. Według danych ministerstwa rodziny, pracy i polityki społecznej, w 2018 roku na własną działalność w oparciu o takie dofinansowanie zdecydowało się 36 tysięcy osób.

36 724 mikroprzedsiębiorstw z dotacjami rzędu w sumie 748 935,2 tys. złotych – taki jest ubiegłoroczny bilans programu wsparcia osób bezrobotnych, decydujących się na założenie własnej działalności gospodarczej – ustalił w oparciu o resortowe dane portal mambiznes.pl.

Dane w dobitny sposób pokazują, że mimo wszystkich dotychczasowych trendów na rynku pracy – malejącego bezrobocia i pogoni firm za pracownikami – nie maleje, a wręcz rośnie, liczba osób decydujących się na założenie własnej firmy.

Ponad 7 miliardów złotych
W sumie, w trakcie ostatniej dekady, na takie wsparcie bezrobotnych przeznaczono już 7,3 mld złotych. Dzięki tym funduszom założono 461 tys. przedsiębiorstw – przypomina mambiznes.pl.

Wysokość wsparcia jest uzależniona od przeciętnego wynagrodzenia podawanego przez GUS. O dofinansowanie mogą się ubiegać bezrobotni, którzy w ciągu 12 miesięcy nie odmówili – bez uzasadnionych przyczyn – przyjęcia propozycji zatrudnienia. Bezzwrotne dotacje mogą też otrzymywać osoby opiekujące się niepełnosprawnymi poszukującymi pracy.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.