BlaBlaCar rusza do walki z Flixbusem, uruchamia przejazdy autobusami. "Kluczowe znaczenie ma cena"

BlaBlaBus chce być alternatywą dla Flixbusa na polskim rynku
BlaBlaBus chce być alternatywą dla Flixbusa na polskim rynku fot. BlaBlaBus
Jeszcze w tym roku na polskim ryku ma pojawić się nowy przewoźnik - BlaBlaBus, należący do BlaBlaCar. W tej chwili trwają rozmowy z operatorami, które mają realizować połączenia, zarówno w Polsce, jak i w Europie.


Francuska firma, która jest właścicielem BlaBlaCara, dała się poznać z serwisu, który łączył ludzi jadących w tym samym kierunku, w celu zaoszczędzenia kosztów. Ma ona ok. 65 milionów użytkowników w 22 krajach, między innymi w Polsce.

BlaBlaBus nie podaje jeszcze, kiedy konkretnie jej autobusy wyruszą na drogi, jednak w planach jest uruchomienie tras w Europie do końca roku. Jako pierwsi skorzystają mieszkańcy Francji, gdzie trwają rozmowy z OuiBusem.

Nowy przewoźnik nie będzie bowiem tworzył floty autobusów od podstaw. Przewozy będą wykonywać dla niego lokalni przewoźnicy w barwach BlaBlaBusa. We Francji nowy przewoźnik oznaczać będzie koniec marki OuiBus. Trudno powiedzieć, czy inni partnerzy w tworzeniu transportu międzynarodowego zostaną potraktowani w ten sam sposób.

BlaBlaBus powalczy z Flixbusem
Z nieoficjalnych informacji serwisu fly4free wynika, że w Polsce partnerem może być firma RegioJet, która obsługuje 400 miast w 19 krajach. Współpraca ma być opłacalna dla przewoźników ze względu na zwiększenie liczby pasażerów, korzystających z ich usług dzięki znanej marce.


W Polsce największym konkurentem BlaBlaBusa będzie Flixbus, który w 2017 roku kupił należącą do szkockiego właściciela firmę PolskiBus. Ci mają w praktyce większość rynku.

I to nawet pomimo faktu, że w przeciwieństwie do PolskiegoBusa ciężko znaleźć bilety za złotówkę, a ogólne ceny również nie są tak konkurencyjne jak za czasów czerwonych autobusów. Jeśli BlaBlaBus zaoferuje znacznie lepsze ceny, mogą mieć spore szanse na rynkowy sukces.

– Dla wielu pasażerów kluczowe znaczenie ma cena - niedługo będą mogli dokonać wyboru spośród większej liczby ofert. Chcemy stać się serwisem pierwszego wyboru dla osób podróżujących między miastami – mówi cytowana przez fly4free.pl Joanna Krobicka, dyrektor ds. komunikacji BlaBlaCar.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.