T-Mobile ostrzega klientów przed oszustami. Wyjątkowo sprytna metoda na kradzież danych

T-Mobile ostrzega przed kolejną falą ataków phishingowych „wygraj najnowszy smartfon”.
T-Mobile ostrzega przed kolejną falą ataków phishingowych „wygraj najnowszy smartfon”. Fot. rclassenlayouts/123rf.com
Oszuści podszywający się pod operatora sieci komórkowych znów atakują. Tym razem zachęcają do wzięcia udziału w ankiecie, w której można wygrać najnowszy smartfon - ostrzega T-Mobile.


Metoda na "nowy smartfon"
Ankieta ma dotyczyć tylko nielicznych i wybranych osób, co może przekonać do wzięcia udziału. W końcu nie każdy może być „wybrańcem”. Tym, co wyróżnia oszustwo, to narzucenie czasowego limitu na jej wypełnienie. Zazwyczaj jest to 1 minuta – na co zwraca uwagę operator. Abonent pod presją upływających sekund jest zmuszany do szybszego udzielania odpowiedzi.

Pytania często dotyczą wrażliwych danych takich jak hasła abonenckie. Dział bezpieczeństwa technicznego T-Mobile pracuje nad blokadą domen pośredniczących w przestępczej działalności. Firma w opublikowanym właśnie komunikacie prosi klientów o czujność.

Oszuści wyłudzają hasła abonenckie
O jednym z podobnych ataków pisaliśmy w zeszłym miesiącu. Wtedy nasz czytelnik odezwał ze skargą, że wydzwaniają do niego oszuści podszywający się pod firmę telekomunikacyjną. Głos w telefonie, nie przedstawiając się z imienia i nazwiska, zażądał od niego hasła abonenckiego.


Jedyna informacja jaką podał, to że jest przedstawicielem T-Mobile. Nasz czytelnik na szczęście wyczuł, że sprawa z śmierdzi na odległość, ponieważ profesjonalni pracownicy firmy na samym początku podają dokładnie swoje dane i raczej są uprzejmi w stosunku do klienta.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Magda StawskaMagda Stawska

Aby trwać trzeba przetrwać. Aby przetrwać trzeba działać. Człowiek od wieków poszukuje sposobów na bezpieczne trwanie.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Ocieplenie klimatu staje się faktem, odczuwalne jest na masową skalę. Był to jeden z głównych powodów, dla którego założyłem Vertigo Green Energy.

Piotr BuckiPiotr Bucki

5 listopada 2016 roku portal BuzzFeed opublikował quiz. Do dziś zrobiło go ponad 5 milionów kobiet i kilkuset mężczyzn.