Prześcignęli H&M i Reserved. To w sklepach tej sieci Polacy najczęściej kupują ubrania

Pepco jest aktualnie najpopularniejszym sklepem odzieżowym. Po zakupy spożywcze chodzimy najczęściej do Biedronki.
Pepco jest aktualnie najpopularniejszym sklepem odzieżowym. Po zakupy spożywcze chodzimy najczęściej do Biedronki. Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta
W Biedronce zakupy robi 75 proc. dorosłych Polaków. Ale po piętach depcze jej Lidl, który przyciąga prawie 60 proc. społeczeństwa, a na dodatek cieszy się najwyższym wskaźnikiem rekomendacji – poleca go połowa narodu. Poza tymi dwiema sieciami, najbardziej lubimy sklepy Rossmann, Decathlon, Castorama, IKEA, CCC oraz Pepco. Co ciekawa, ta ostatnia sieć prześcignęła modowych gigantów kategorii ubrania.


Gdzie Polacy robią zakupy?
Według danych BrandIndex, 75 proc. dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Jednak to Lidl, w którym kupuje już 59 proc. rodaków, jest najchętniej polecanym sklepem spożywczym (wskaźnik rekomendacji wynosi 49 proc. ogółem, a wśród klientów sieci – 70 proc.).

Na rynku drogerii bezkonkurencyjny pod względem popularności jest Rossmann. W tej sieci kupuje 57 proc. respondentów, a wskaźnik rekomendacji wynosi 54 proc. ogółem i 73 proc. wśród klientów.

Warto przy tym zauważyć, że sieć Hebe, choć ustępuje Rossmannowi pod względem liczby klientów, w ciągu ostatnich 2 miesięcy znacząco poprawiła wizerunek, a wskaźnik rekomendacji wśród jej klientów jest w ostatnich dniach równie wysoki, co dla Rossmanna.

Zagraniczne sieci lepsze od polskich
Z kolei wśród sklepów sportowych prym wiodą Decathlon (w tej sieci kupuje 16 proc. dorosłych Polaków) i 4F (11 proc.). Najchętniej odwiedzanym miejscem zakupu w kategorii DIY jest Castorama (25 proc.), a wśród sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz – IKEA (37 proc.).


Co ciekawe, na rynku mody najsilniejsze jest Pepco (zakupy robi tu 30 proc. respondentów). Kojarzące się z ubraniami H&M (22 proc.) i Reserved (15 proc.) musiały ustąpić mu pierwszego miejsca na podium.

Do ulubionych marek obuwniczych Polaków należą CCC, prowadzone przez Dariusza Miłka (28 proc. badanych kupuje w tej sieci) i Deichmann (15 proc.). Jednak w ocenie respondentów obydwie ustępują innym markom pod względem jakości – wyższe wyniki mają m.in. Wojas i Ryłko (wskaźnik jakości dla obu tych marek wynosi 25 proc.). Podium zajmują znane brandy międzynarodowe: Adidas (wskaźnik jakości na poziomie 47 proc.), Nike (40 proc.) oraz Puma (36 proc.).

BrandIndex odzwierciedla nastroje konsumenckie w reakcji na kampanie reklamowe i inne doniesienia w mediach oraz wydarzenia sezonowe. Pokazuje, jak przekładają się one na zakupy, poziom satysfakcji i ogólną opinię o markach.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

ŚWIATOWY DZIEŃ SZEFA

0 0Twój szef cię nienawidzi? Nie musisz się zwalniać. Oto co powinieneś zrobić
0 0I kolejna godzina zmarnowana. Tak sprawisz, że gadatliwy kolega z pracy się przymknie
BIZNES 0 0Wymyślił, że będzie przynosił korpoludkom książki. "Znikają w 5 minut. Ludzie się na nie rzucają"
0 0Oto dziejowa sprawiedliwość. Ofiara naciągnęła na kasę internetowego oszusta
0 0Nie obserwujecie nas jeszcze na Instagramie? Będziecie zaskoczeni, co tam się wyprawia
0 0Tak zachowasz produktywność, gdy pracujesz zdalnie (a tak naprawdę wcale tego nie chcesz)
0 0Nobel z ekonomii trafił w dobre ręce. Ci ludzie pomogli 5 milionom dzieci
0 0Zdobywca Nagrody Nobla: Nie oszukujmy się, nie skolonizujemy egzoplanet
KARIERA 0 0Rzuciła pracę programistki, żeby opiekować się cudzymi kotami. I świetnie na tym wyszła