Zakaz handlu pozytywnie wpłynął na Polaków pod kątem… promocji. Według najnowszych danych ekspertów rynku handlu detalicznego, dzięki zamkniętym w niedziele sklepom, w soboty dyskonty chętniej wprowadzają promocje.
Promocje weekendowe
Eksperci Stowarzyszenia Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) stworzyli raport, w którym wykazali nowe zakupowe zwyczaje Polaków związane z ustawą o ograniczeniu handlu w niedziele, a także to, jak na oczekiwania klientów reagują sklepy. Dane przywołuje portal businessinsider.com.pl.
Mimo że w Polsce nie ma uregulowanej polityki wyprzedażowej, ograniczenie handlu w niedzielę stworzyło pewien trend promocji weekendowych. Wynika on z przyzwyczajenia polskiego klienta do robienia zakupów w soboty.
Małe sklepy znikają
Ostatni raport Głównego Urzędu Statystycznego wykazał, że w ciągu roku zamknięto aż 27 tys. firm z branży handlu detalicznego, w samym maju zamknięto ich 828. Małe sklepy znikają z mapy m.in. z powodu ofensywnej polityki marketingowej dużych dyskontów i sieci handlowych, które starają się przenieść ciężar niedzielnych zakupów na piątki i soboty.
Mimo zmniejszenia liczby małych sklepów w Polsce, zatrudnienie w handlu rośnie. Jak podaje GUS, w pierwszym kwartale powstało aż 75 tys. nowych miejsc pracy w handlu. Jednocześnie zlikwidowano 26 tys., ale trend na zatrudnianie jest wyraźny. Przoduje w nim Biedronka.