Ponad 50 mld zł przychodów rocznie. Oto największa firma handlowa w Polsce

Ministerstwo Finansów przedstawiło ranking najsilniejszych sieci handlowych w Polsce.. W rankingu znalazły się m.in. Biedronka, Lidl, Eurocash, Tesco.
Ministerstwo Finansów przedstawiło ranking najsilniejszych sieci handlowych w Polsce.. W rankingu znalazły się m.in. Biedronka, Lidl, Eurocash, Tesco. Fot. Michał Ryniak / Agencja Gazeta
Ministerstwo Finansów przedstawiło dane uwzględniające największe firmy handlowe funkcjonujące na polskim rynku. Jeronimo Martins, będące właścicielem Biedronki jest najsilniejsze w tej kategorii. Jego przychody wyniosły w ubiegłym roku aż 51,2 mld złotych.


Dane opublikowane przez MF przybliżył portal tvn24bis.pl. Wynika z nich, że zaraz za Jeronimo Martins znalazł się Lidl, a jego przychody wyniosły 16,2 mld zł. Na trzecim miejscu jest Eurocash z przychodem niewiele mniejszym niż Lidl. Na czwartym miejscu jest Auchan, którego przychody wyniosły 12 mld zł.

Następne w rankingu są: Tesco – 11,7 mld zł, Kaufland – 10,2 mld zł, Carrefour – 9,2 mld zł, Rossmann – 8,3 mld zł, Żabka – 7,3 mld zł, LPP – 6,9 mld zł i Euro Net – 6,9 mld zł.

Zakaz handlu w niedzielę nie dotknął Biedronki
Sprzedaż Biedronki wzrosła w tym roku o 5.6 proc. do 11,69 mld euro – informował niedawno koncern Jeronimo Martins. Biedronce nie przeszkadza zakaz handlu w niedzielę – koncern ogłosił, że miał on wpływ na ok. 1,3 proc. sprzedaży.

W ostatnim kwartale 2018 sprzedaż Biedronki wyniosła 3.06 mld euro. Rok do roku oznacza to wzrost o 2,9 proc.

W Biedronce zakupy robi 75 proc. dorosłych Polaków. Ale po piętach depcze jej Lidl, który przyciąga prawie 60 proc. społeczeństwa, a na dodatek cieszy się najwyższym wskaźnikiem rekomendacji – poleca go połowa narodu. Poza tymi dwiema sieciami, najbardziej lubimy sklepy Rossmann, Decathlon, Castorama, IKEA, CCC oraz Pepco. Co ciekawa, ta ostatnia sieć prześcignęła modowych gigantów kategorii ubrania.


Wiadomo, ile pieniędzy zostawiliśmy w Lidlu
Polski oddział Lidla wygenerował w zeszłym roku 5,2 proc. globalnych przychodów firmy. W sklepach tej sieci wydaliśmy 18,3 miliarda złotych – czyli 476 złotych na głowę, łącznie z niemowlakami. Firma w tym roku przebije pułap 700 sklepów.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
DZIEJE SIĘ 0 0Chcesz bojkotować Turcję za agresję na Kurdów? "To dla nich bolesne jak ukąszenia komara"
0 0Geniusz czystego zła. Twórcy "Billions" zrobią serial o niesławnym założycielu Ubera
0 0"Prywatne firmy nie powinny cenzurować polityków". Mark Zuckerberg popiera Twittera
0 0Twój szef cię nienawidzi? Nie musisz się zwalniać. Oto co powinieneś zrobić
0 0Ważny rejestr, o którym mało kto mówi. Jeśli się nie wpiszesz, wlepią ci gigantyczną karę
BIZNES 0 0Wymyślił, że będzie przynosił korpoludkom książki. "Znikają w 5 minut. Ludzie się na nie rzucają"
0 0Oto dziejowa sprawiedliwość. Ofiara naciągnęła na kasę internetowego oszusta
0 0Nie obserwujecie nas jeszcze na Instagramie? Będziecie zaskoczeni, co tam się wyprawia
0 0Tak zachowasz produktywność, gdy pracujesz zdalnie (a tak naprawdę wcale tego nie chcesz)