Wielu młodszych kierowców miało problem z opanowaniem małego elektryka BMW i3.
Wielu młodszych kierowców miało problem z opanowaniem małego elektryka BMW i3. Foto: Konrad Bagiński / INNPoland.pl
Reklama.
Elektryczne auta na minuty
Na początku kwietnia 2019 roku w Warszawie wystartowała wypożyczalnia elektrycznych aut na minuty. Do dyspozycji klientów jest pół tysiąca samochodów BMW i3. Kilka z nich skradziono, jeden (nieprawidłowo zamknięty) wzięli sobie na przejażdżkę dwaj pijani 14-latkowie. Ale nie to jest powodem do największych zmartwień usługodawcy.
Sporo aut zostało już rozbitych. Faktem jest, że są dość wymagające w prowadzeniu, bo imponują dynamiką. Do setki rozpędzają się w mniej więcej 7 sekund. Wielu młodszych kierowców miało problem z opanowaniem małego elektryka.
Przedstawiciele innogy go! twierdzą, że aż 60 proc. wypadków i kolizji jest powodowanych przez kierowców w wieku poniżej 22 lat. I to pomimo faktu, że takie osoby stanowią jedynie 5 proc. klientów usługi. W efekcie zmienia regulamin usługi i odcina osobom poniżej 22 roku życia możliwość jazdy elektrycznymi BMW. Pozostałe wymagania (np. przynajmniej pół roku z prawem jazdy) pozostają bez zmian.
Zimowe opony w innogy go!
Przedstawiciele innogy go! nie odnoszą się przy tym do faktu, że wszystkie auta dostępne w ich usłudze poruszają się na oponach zimowych, które latem bardzo słabo trzymają się nawierzchni. A według danych podawanych przez usługodawcę, samochody robią kilkadziesiąt tysięcy dłuższych lub krótszych kursów miesięcznie.
Producentem opon do modelu i3 jest Bridgestone. Specjalnie dla tego auta wypuścił na rynek opony serii Ecopia ologic oraz BLIZZAK ologic. I właśnie te drugie są zamontowane w warszawskich elektrycznych trójkach. Producent nie ma wątpliwości, które są do czego przeznaczone: Ecopia to opony letnie, BLIZZAK to typowe zimówki. Nie są to nawet tzw. opony wielosezonowe, co można byłoby innogy wybaczyć.