Nowe hasło zachęcające do rejestracji na Facebooku nie obiecuje już, że będzie on zawsze darmowy.
Nowe hasło zachęcające do rejestracji na Facebooku nie obiecuje już, że będzie on zawsze darmowy. Fot. Flickr.com/ Anthony Quintano / CC BY 2.0

Nie nagłaśniając tego zbytnio, Facebook zmienił ostatnio hasło zachęcające do rejestracji na stronie głównej. Usunął z niego informację o tym, że rejestracja zawsze będzie darmowa.

REKLAMA
Zmianę zauważyła hiszpańska redakcja Business Insider. Zamiast "To jest (i zawsze będzie) darmowe!" hasło głosi teraz "To szybkie i proste".
logo
Przed i po Fot. zrzut ekranu z Facebook.pl i Wayback Machine

Dane to forma płatności
Jak pisze Business Insider, zmiana ta może być reakcją na przyjętą w maju przez Parlament Europejski dyrektywę, w której wymiana danych osobowych użytkowników została uznana za formę płatności.
- Chociaż oryginalny slogan Facebooka brzmiał: "To jest (i zawsze będzie) darmowe!", to przeczyły temu warunki serwisu. W Polityce Platformy, w sekcji 7 (Rzeczy, które powinieneś wiedzieć), klauzula 11. ostrzega: "Nie gwarantujemy, że Platforma zawsze będzie darmowa" - zauważa serwis. Możliwe też serwis wprowadzi jakieś dodatkowe opłaty.
Drakońska kara dla Facebooka za wyciek danych
Amerykański sąd orzekł niedawno, że Facebook nielegalnie gromadził dane milionów użytkowników, korzystając z funkcji rozpoznawania twarzy. Teraz serwis społecznościowy może zapłacić nawet 35 mld dolarów kary.
Jeszcze wcześniej Facebook zgodził się zapłacić 5 mld dolarów kary za wyciek danych do firmy, która używała ich potem w kampanii prezydenckiej Donalda Trumpa. Suma wydaje się spora, ale w rzeczywistości Facebook sam wynegocjował jej wysokość. 5 mld dolarów to miesięczne przychody tej firmy.