Właściciele tych aut mają się czego obawiać. Policja masowo zatrzymuje dowody rejestracyjne

W tym roku w ramach akcji SMOG policja zatrzymała już prawie 8 tys. dowodów rejestracyjnych.
W tym roku w ramach akcji SMOG policja zatrzymała już prawie 8 tys. dowodów rejestracyjnych. Fot. Grzegorz Skowronek / Agencja Gazeta
Policja toczy wojnę z właścicielami najbardziej trujących środowisko samochodów. W tym roku w ramach tzw. akcji SMOG zatrzymano już dowody rejestracyjne ponad 2 tys. samochodów, które przekraczały normy emisji spalin.


W środę już po raz dziesiąty w tym roku drogówka ruszyła do boju z właścicielami najbardziej trujących samochodów. Prowadzona przez nich akcja SMOG ma wyeliminować z polskich dróg auta o negatywnie wpływające na środowisko.

Policja kontroluje tysiące samochodów
W ramach akcji policja skontrolowała w tym roku łącznie 220 tys. samochodów. – Podczas dziewięciu dni policjanci zatrzymali ok. 7,8 tys. dowodów rejestracyjnych. W tej liczbie 2170 dokumentów zatrzymano w związku z nadmierną emisją spalin – poinformowała portal dziennik.pl podinsp. Radosław Kobryś z Biura Ruchu Drogowego KGP.

Kierowcy, zostaną złapani przez policjantów, będą mieli spory kłopot. Grozi im bowiem mandat w wysokości do 500 zł, zaś podróż będą musieli kontynuować w inny sposób - pojazd, którego dowód rejestracyjny został zatrzymany za naruszenie norm ochrony środowiska, z miejsca kontroli może być jedynie odholowany lub odwieziony na lawecie.

Zakaz rejestracji diesli starszych niż 10 lat
Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, dwójka posłów Nowoczesnej – Jerzy Meysztowicz i Monika Rosa – chce, żeby w Polsce wprowadzono zakaz rejestracji diesli starszych niż 10 lat.

Argumentują, że zanieczyszczenia powietrza z transportu drogowego są źródłem ok. 20 proc. gazów cieplarnianych emitowanych w UE, zaś w miastach potęgują zjawisko smogu. Do największych szkodników na naszych drogach zaliczają się właśnie stare samochody z silnikiem diesla.


Polska nowym domem dla najbardziej trujących aut
Tymczasem aż 40 proc. z 850 tys. aut sprowadzonych w 2017 r. do naszego kraju miało właśnie silnik diesla. Trzy na cztery z tych aut wyprodukowano przed 2011 rokiem, czyli nie miały nawet słynnego DPF – filtra cząstek stałych. Przeciętne takie auto emituje 12,5-krotność dopuszczalnej ilości tlenku azotu.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
DZIEJE SIĘ 0 0Chcesz bojkotować Turcję za agresję na Kurdów? "To dla nich bolesne jak ukąszenia komara"
0 0Geniusz czystego zła. Twórcy "Billions" zrobią serial o niesławnym założycielu Ubera
0 0"Prywatne firmy nie powinny cenzurować polityków". Mark Zuckerberg popiera Twittera
0 0Twój szef cię nienawidzi? Nie musisz się zwalniać. Oto co powinieneś zrobić
0 0Ważny rejestr, o którym mało kto mówi. Jeśli się nie wpiszesz, wlepią ci gigantyczną karę
BIZNES 0 0Wymyślił, że będzie przynosił korpoludkom książki. "Znikają w 5 minut. Ludzie się na nie rzucają"
0 0Oto dziejowa sprawiedliwość. Ofiara naciągnęła na kasę internetowego oszusta
0 0Nie obserwujecie nas jeszcze na Instagramie? Będziecie zaskoczeni, co tam się wyprawia
0 0Tak zachowasz produktywność, gdy pracujesz zdalnie (a tak naprawdę wcale tego nie chcesz)