Reklama.
Do Polski zjeżdżają prawdziwe fabryki spalin – przeciętne opisane wyżej auto emituje 12,5-krotność dopuszczalnej ilości tlenku azotu: norma Euro 6 wyznacza limit na 80 mg/km, a nabytki Polaków emitują 1000 mg/km.
Obostrzenia w ruchu diesli - gdzie?
Co gorsza, prawdopodobnie będzie ich coraz więcej. Po drogach zachodniej Europy jeździ aż 43 mln samochodów z silnikiem diesla. Tam będzie ich ubywać, bowiem kolejne miasta zamykają swoje ulice dla diesli, a oparty na zielonych technologiach nowy styl życia wiąże się z przesiadkami do hybryd i aut elektrycznych.
Co gorsza, prawdopodobnie będzie ich coraz więcej. Po drogach zachodniej Europy jeździ aż 43 mln samochodów z silnikiem diesla. Tam będzie ich ubywać, bowiem kolejne miasta zamykają swoje ulice dla diesli, a oparty na zielonych technologiach nowy styl życia wiąże się z przesiadkami do hybryd i aut elektrycznych.
Obostrzenia w ruchu diesli wprowadziły już największe europejskie miasta – od Brukseli począwszy, przez Amsterdam, Paryż, Madryt, Oslo aż po Ateny.
Tylko nieliczne diesle pójdą na złom. Reszta wyląduje w naszej części kontynentu, w poprzednich trzech latach było to średnio około 350 tys. takich samochodów rocznie. A biorąc pod uwagę opisane w raporcie dane – w 2018 r. skala tego importu używanych diesli może być jeszcze wyższa niż w roku poprzednim.