
Reklama.
Międzynarodowy sukces polskiego koncernu
PKN Orlen został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w sezonie 2020 Formuły 1, jak ustalili dziennikarze RMF FM. Logotyp będzie głównym elementem malowania bolidu, a także kombinezonów oraz kasków kierowców, zaś w oficjalnej komunikacji zespołu będzie używana nazwa koncernu - Alfa Romeo Racing Orlen.
PKN Orlen został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w sezonie 2020 Formuły 1, jak ustalili dziennikarze RMF FM. Logotyp będzie głównym elementem malowania bolidu, a także kombinezonów oraz kasków kierowców, zaś w oficjalnej komunikacji zespołu będzie używana nazwa koncernu - Alfa Romeo Racing Orlen.
To ogromny sukces marketingowy polskiej firmy paliwowej, która na obecności Roberta Kubicy w F1 w sezonie 2019 oraz sponsoringu Williamsa zarobił ogromną sumę. Koncern pochwalił się ostatnio wynikami finansowymi „efektu Kubicy” na Twitterze.
– W 2019 r. marka Orlen była widoczna w globalnych transmisjach TV przez ponad 250 godz., o wartości reklamowej przekraczającej 110 mln złotych – chwali się firma na swoim profilu. Dodatkowo odnotowała sześciokrotny wzrost oglądalności w naszym kraju.
Z kolei wzmianki o Robercie Kubicy w mediach internetowych, społecznościowych i tradycyjnej prasie dały szacunkową wartość ekwiwalentu reklamowego nawet do 200 mln złotych. Jak zauważa portal sportowefakty.wp.pl, choć ekwiwalent reklamowy nie przekłada się na realne pieniądze, jakie Orlen otrzymał do swojej kasy, to miał ogromny wpływ na zwiększoną sprzedaż detaliczną na stacjach paliw.