Była akcja, jest reakcja, do tego na korzyść klientów. Po tym, jak Cinema City zapowiedział duże obniżki cen biletów, konkurencja na tle tej sieci wyglądała miernie. Dlatego kolejna z sieci kin - Helios - obniża ceny biletów w odpowiedzi na ofertę konkurenta.
- We wszystkich kinach Helios wprowadzimy jedną cenę biletu [seans 2D - przyp. red.] w wysokości 14,9 zł. To odpowiedź na działania konkurencji, których spodziewaliśmy się jakiegoś czasu - napisał w odpowiedzi do PAP Biznes Tomasz Jagiełło, szef Heliosa.
Mowa tu o Cinema City, który w zeszłym tygodniu zapowiedział stałą obniżkę ceny, niezależnie od dnia tygodnia, do odwołania.
Helios, za Cinema City, obniża ceny biletów do 14,9 zł
Na wieść o obniżce w Cinema City, kurs akcji Heliosa (91 proc. udziałów posiada Agora) spadł o przeszło 9 proc., zmniejszając wycenę rynkową sieci o 46 mln zł. Helios swoją zmianą cenową ma nadzieję odwrócić ten giełdowy ruch i zwiększyć frekwencję w kinach.
Helios testował tę obniżkę za rozrywkę przy filmie w ośmiu swoich kinach tzw. low cost - bilety kosztowały niespełna 15 zł w każdy dzień tygodnia. Obecna decyzja jest rozszerzeniem tej akcji.
Teraz wszyscy miłośnicy filmów patrzą w stronę Multikina. Sieć jako jedyna z dużych nie odpowiedziała na prokonsumenckie ruchy konkurentów. W zeszłym roku obniżyła ceny biletów w części kin - w Warszawie do niecałych 20 zł, w innych miastach do 14,9 zł.
Ceny biletów w końcu zaczęły tanieć. Dotąd trzeba było sięgnąć głębiej do kieszeni, zwłaszcza w czasie weekendu. W INNPoland.pl pisaliśmy, co się składa na ceny biletów kinowych i dlaczego były zbyt wysokie.