Poszukując pracy, której co najmniej część będziemy wykonywać zdalnie, warto zaakcentować trochę inne umiejętności niż zazwyczaj.
Poszukując pracy, której co najmniej część będziemy wykonywać zdalnie, warto zaakcentować trochę inne umiejętności niż zazwyczaj. Fot. Pexels
Reklama.
Kilku ekspertów od rynku pracy zdradziło w rozmowie z portalem Fast Company, które umiejętności warto podczas zdalnej rekrutacji podkreślić – i jak to zrobić.

Dobra organizacja pracy

Podstawową rzeczą, której potrzebujemy wykonując pracę z domu, jest umiejętność samodzielnego zorganizowania sobie czasu pracy. Przebywanie w domu sprawia, że czas potrafi nam układać się zupełnie inaczej i uciekać na najbardziej prozaicznych z biurowej perspektywy zadaniach.
Eksperci radzą, aby na początku każdego tygodnia przygotowywać sobie ogólny plan pracy – nawet gdy jesteśmy "jedynie" szeregowymi pracownikami. Sam plan może się mocno zmieniać, ale posiadanie go pomoże nam w organizacji pracy i lepiej zrozumieć nasz własny tryb pracy.
A to z kolei jest niezwykle przydatne podczas home office, kiedy szef nie może stać nam nad głowami. Jeśli zaś udało nam się takie planowanie wprowadzić w życie – jak najbardziej warto o tym wspomnieć podczas rozmowy rekrutacyjnej. Podczas tej samej rozmowy można również przedstawić sposób, w jaki pracujemy: dlaczego i w jaki sposób nadajemy sprawom priorytet, jak byśmy daną rzecz zrobili. Pokaże to potencjalnemu pracodawcy, że dobrze sobie radzimy bez stałego nadzoru.

Znajomość technologii

Z jednej strony można to uznać za oczywistość, ale umiejętność obsługi popularnych technologii stała się w aktualnej sytuacji jeszcze ważniejsza niż kiedyś. Dogłębna znajomość zarówno komunikatorów takich jak Messenger, WhatsApp czy Telegram, jak i aplikacji do wideokonferencji jest absolutnie niezbędna przy pracy zdalnej.
Jest to również najłatwiejszy sposób na popełnienie niewybaczalnego faux pas podczas przeprowadzanej zdalnie rekrutacji. Każdy w końcu wie, że nie wolno spóźnić się na rozmowę rekrutacyjną – tymczasem problemy z Zoomem czy Skype'm to "zdalny" odpowiednik takiej sytuacji. Przed rozmową zdecydowanie warto upewnić się, że wszystko działa.

Komunikacja z innymi

Problemy z komunikacją to dla wielu prawdziwa zmora podczas pracy zdalnej. Warto mieć to na uwadze już przy pierwszym kontakcie z potencjalnym pracodawcą.
Nie ma lepszego sposobu na przedstawienie naszych umiejętności jasnego komunikowania się z innymi niż w pierwszym mailu wysłanym w odpowiedzi na ogłoszenie. Dobre CV, umiejętnie napisana wiadomość wprowadzająca, usystematyzowane i dobrze nazwane ewentualne dodatkowe pliki – to wszystko może zaważyć na tym, czy osoba rekrutująca uzna, że chce nas mieć w swoim zespole.