Aż 76 proc. z nas uważa, że cyfrowe nośniki, takie jak ekrany LED, pomogą zamienić polskie miasta w smart cities.
Aż 76 proc. z nas uważa, że cyfrowe nośniki, takie jak ekrany LED, pomogą zamienić polskie miasta w smart cities. Fot. Joshua Earle / Unsplash
Reklama.
Nasz pozytywny stosunek do rozmieszczonych w miastach ekranów LED warunkuje to, że – w przeciwieństwie do tradycyjnych nośników reklamowych – mogą one służyć również do przekazywania ważnych informacji i komunikatów.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez GfK Polonia na zlecenie firmy Samsung Electronics Polska, aż 98 proc. ankietowanych chciałoby zobaczyć na miejskich ekranach alerty i zagrożenia np. o gwałtownych zjawiskach pogodowych, zaś niewiele mniej (94 proc.) ucieszyłoby się z informacji o utrudnieniach na drodze: wypadkach, korkach czy robotach drogowych.

Reklama w miastach

Właśnie ekrany LED, które oprócz reklam wyświetlają informacje istotne z punktu widzenia osób żyjących w miastach, mogą stać się rozwiązaniem, które pogodzi oczekiwania branży reklamowej i mieszkańców.
Okazuje się bowiem, że reklamę wyświetlaną na ekranach LED, akceptuje aż 61 proc. mieszkańców miast – przy czym aż 76 proc. mieszkańców uważa, że nośniki cyfrowe pozwolą przekształcić miasto w smart city.
– Przewaga ekranów cyfrowych nad tradycyjną reklamą jest niezaprzeczalna – ocenia Olaf Krynicki, rzecznik Samsung Polska. – Możliwość błyskawicznej i zdalnej aktualizacji treści, wyświetlanie dowolnych komunikatów w zależności od aktualnych potrzeb, długi cykl życia produktu i estetyka urządzeń to elementy, które przekładają się na wysoką akceptację społeczną nośników cyfrowych.
Jak dodaje, zaletą ekranów LED jest także możliwość budowy nośników reklamowych o dowolnym kształcie i wielkości, dzięki czemu można je wkomponować w istniejącą tkankę miejską.

LED dla przyszłości

Wspomniana już możliwość wyświetlania komunikatów w czasie rzeczywistym to główna korzyść płynąca z rozwiązań LED DOOH (Digital Out of Home) aż dla 80 proc. ankietowanych. 56 proc. docenia w nich również nowoczesny i atrakcyjny sposób prezentacji treści.
Z kolei ponad połowa badanych docenia wpływ wyświetlaczy na możliwość prezentowania ciekawszych i mniej irytujących reklam. Pokazuje to, że cyfrowe nośniki to powierzchnie reklamowe przyszłości: aż 57 proc. mieszkańców miast chciałoby widzieć więcej rozwiązań takich jak ekrany LED na ulicach swoich miast. Sprzeciw wobec takiego pomysłu wyraziło tylko 21 proc. ankietowanych.