Poprawne segregowanie odpadów przyprawia cię o zawroty głowy? Śmieci wynosisz tylko nocą, żeby sąsiedzi nie widzieli, ile masz zmieszanych? Już niedługo wszystkie twoje bolączki znikną jak sen złoty. Biedronka chce pomóc w poprawnej segregacji. I ma na to niezły - i prosty - patent.
Aby zachęcić klientów do segregacji odpadów i ułatwić im troskę o środowisko, sieć Biedronka stopniowo wprowadza piktogramy segregacji na opakowaniach produktów swoich marek własnych. Opakowania są opatrzone odpowiednim oznaczeniem, informującym o kolorze pojemnika na odpady, do którego powinny trafić ich poszczególne elementy - czytamy w komunikacje prasowym.
– Sklepy Biedronka codziennie odwiedzają ponad 4 miliony klientów. Wielu z nich kupuje produkty marek własnych, dostępne w naszej sieci. Poprzez umieszczenie piktogramów na ich opakowaniach chcemy przyczynić się do ochrony środowiska, ograniczenia wykorzystania zasobów naturalnych i paliw, oszczędzania energii oraz zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka.
Jak przypomina market, do wytworzenia jednej polarowej bluzy lub śpiwora potrzeba 35 półtoralitrowych butelek PET. Wystarczy zaledwie jedna więcej, by z odpadów mógł powstać nowy dywan. Kluczem do ponownego wykorzystania opakowań ma być właśnie odpowiednia segregacja, to ona jest pierwszym krokiem do recyklingu.
To, czy opakowanie po produkcie trafi do właściwej frakcji, jest niezwykle istotne. Nieprawidłowa segregacja uniemożliwia bowiem efektywny odzysk surowca bądź znacznie pogarsza jego jakość.
Lidl zero waste
Biedronka to nie jedyna sieć, która eksperymentuje z ekologicznymi rozwiązaniami. W InnPoland pisaliśmy już w tym kontekście o jednym z jej głównych konkurentów - Lidlu. W jednym z poznańskich dyskontów pojawiła się półka „Kupuję, nie marnuję”, na której klienci mogą znaleźć warzywa i owoce z krótkim terminem przydatności do spożycia oraz wczorajsze pieczywo w bardzo atrakcyjnych cenach.