Restauracja broni się, że "odpowiedź na zadane na FB pytanie dotyczące spotu, została błędnie zinterpretowana".
Restauracja broni się, że "odpowiedź na zadane na FB pytanie dotyczące spotu, została błędnie zinterpretowana". Źródło: Youtube
Reklama.

"Kompletna fikcja"

Przypomnijmy, satyryczny fanpage "Make Life Harder" zamieścił na swoim Instagramie screen z pytaniem skierowanym do restauracji Artbistro Stalowa 52, w jaki sposób udało się jej otrzymać pomoc zgodnie z treściami ze spotu PFR.
Czytaj także:
– Oba spoty były kręcone u nas, ale nie dotyczą nas kompletnie (...), nie mieliśmy żadnego wpływu na ich treść i przykro to pisać, ale są kompletną fikcją – napisała w odpowiedzi manager restauracji
To kłóci się kompletnie ze stanowiskiem PFR. Jak przekazał szef Polskiego Funduszu Rozwoju, Paweł Borys pomoc dla Stalowej 52 a i owszem, była.

– Właścicielka restauracji Stalowa 52 mówi o fikcji pomocy z tarczy. Informuję, że ta restauracja otrzymała 297 tys. zł wiosną oraz 546 tys. zł obecnie łącznie 843 tys. zł wsparcia z #TarczaFinansowaPFR. Pomoc z tarczy otrzymała połowa firm w Polsce – napisał na Twitterze.
Fakt ten można sprawdzić na stronie sudop.uokik.gov.pl, wpisując NIP firmy. Dane tam zamieszczone potwierdzają słowa prezesa PFR.
Co ciekawe w dyskusji pod tweetem dodał on jeszcze, że "właśnie otrzymał informację, że restauracja znała scenariusz spotu i go zaakceptowała".

Pomoc dla Stalowej 52

O sprawę pytaliśmy się dwukrotnie w samej restauracji. Za pierwszym razem jeszcze przed oświadczeniem szefa PFR. Wtedy przekazano nam, że:
ArtBistro Stalowa52

"Nie mamy do dodania w sprawie spotu nic poza tym, co udostępnił profil makelifeharder. Zdjęcia do spotu były realizowane u nas, jednak treści przedstawione w reklamie nie dotyczą naszej restauracji ani hotelu. W spocie nie pojawił się nikt związany z naszą firmą, a treści nie odnoszą się do nas ani naszych poglądów.

Posiadamy dużą przestrzeń, która obecnie jak wszystkie inne restauracje stoi pusta i którą chętnie udostępniamy do sesji, nagrań itp. Tych komercyjnych i tych nie. Pisaliśmy o tym kilkakrotnie na naszym FB/Insta. (...) Reasumując, nie wiedzieliśmy do jakich celów zostaną użyte zdjęcia i nie mieliśmy żadnego wpływu na realizowany materiał. Nie mamy do dodania nic więcej w tej sprawie."

Po publikacji PFR odezwaliśmy się do restauracji jeszcze raz. Przekazaliśmy, że dochodzą nas głosy, że restauracja zarówno znała scenariusz, jak i otrzymała środki z tarczy PFR.
“Również wg. strony sudop.uokik.gov.pl okazało się, że otrzymali Państwo środki. Jak w rzeczywistości wyglądała sytuacja z wynajęciem przestrzeni, scenariuszem i otrzymaniem środków? Dlaczego starają się Państwo odciąć od tej współpracy?” - brzmiał mail z redakcji InnPoland.
W odpowiedzi przekazano nam pełne stanowisko restauracji ArtBistro Stalowa52.

ArtBistro Stalowa52

Jak cała branża zmagamy się ze skutkami restrykcji związanych z pandemią Covid-19. Informacja o otrzymanych środkach jest publicznie dostępna, zatem każdy może te dane zweryfikować. Jak cała nasza branża od prawie roku nie możemy prowadzić normalnej działalności. Nasze przychody spadły niemal do zera, a koszty, choć ograniczone pozostają wysokie.

Zdjęcia do spotu były realizowane u nas, jednak treści przedstawione w reklamie nie dotyczą naszej restauracji ani hotelu. W spocie nie pojawił się nikt związany z naszą firmą, a treści nie odnoszą się bezpośrednio do nas.

W tym miejscu chcielibyśmy zaznaczyć, że nasza odpowiedź na zadane na FB pytanie dotyczące spotu, została błędnie zinterpretowana. Odnieśliśmy się w niej do scenariusza reklamy, który nie przedstawia naszego miejsca i w tym sensie jest fikcją. Nigdzie nie napisaliśmy, że nie dostaliśmy pomocy.

Nasza przyszłość, mimo otrzymanych subwencji i optymistycznego podejścia, również nie jest pewna. Wiele podmiotów gastronomicznych i hotelarskich zbankrutowało, wiele może jeszcze spotkać ten los. Nie wiemy bowiem jak długo będziemy musieli jeszcze zmagać się z restrykcjami, nie wiemy, kiedy nasz biznes wróci na normalne tory.

Reasumując, wsparcie otrzymane z PFR uważamy za ważne, każda restauracja i hotel takie wsparcie powinny uzyskać. Warto jednak pamiętać, że nie rozwiązuje ono problemów właścicieli takich biznesów. Z pewnością tak my, jak i inni przedstawiciele branży, wolelibyśmy niczego nie dostać, o nic nie prosić, tylko prowadzić regularną działalność.