Wydawnictwo Burda Media Polska kupuje szwajcarską firmę Edipresse Polska. Umowa o sprzedaży spółki została już podpisana, jednak zgodę na transakcję musi dać jeszcze UOKiK.
„Grupa Edipresse stała się jednym z wiodących graczy medialnych w Polsce z istotną obecnością na rynku magazynów oraz mocną pozycją w Internecie, głównie w segmencie kobiecym i doskonale pasuje do strategii organizacji wielokanałowej, którą z powodzeniem realizuje Burda Media Polska” – pisze Alexander Sorg, prezes Burda Media Polska, w oświadczeniu dla mediów.
Nie podano kwoty transakcji. Zostanie ona sfinalizowana po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK.
Do Edipresse Polska należą dziś pisma „Viva!”, „Viva! Moda”, magazyn „Party”, „Mamo, to ja” oraz „Twoje Dziecko”. W ubiegłych latach firma zamknęła m.in. dwutygodnik „Flesz. Gwiazdy & Styl” i sprzedała Wydawnictwu Bauer pisma „Przyjaciółka”, „Pani Domu” oraz „Poradnik Domowy”.
Burda Media Polska należy do niemieckiego koncernu mediowego i wydaje takie czasopisma, jak „Elle”, „Claudia”, „Gala”, „Glamour”, „Mój Piękny Ogród” czy „Focus”.
Czytaj także:
Reklama.
Alexander Sorg
Prezes Burda Media Polska
Przejęcie Edipresse Polska otwiera przed nami nowe, fascynujące możliwości rozwojowe, umożliwiając przyspieszenie naszej transformacji cyfrowej i wzmacniając nasz biznes konsumencki w Polsce ze szczególnymi uwzględnieniem obszarów lifestyle i uroda.