Polska Homofobiczna
Polska jest największym homofobem Europy. Nasz kraj drugi rok z rzędu zajął ostatnie miejsce wśród krajów Unii Europejskiej w rankingu ILGA-Europe mierzącym poziom równouprawnienia osób LGBTI w Europie - alarmuje Kampania Przeciw Homofobii.Wynik Polski jest alarmujący! Konsekwentnie oddalamy się od krajów UE w kierunku Rosji, Białorusi czy Armenii – krajów o najbardziej homo- i transfobicznym prawodawstwie w Europie.
Abstrahując już od tego, czy to hipokryzja lub “pinkwashing” (kreowanie własnego wizerunku, a nie prawdziwa walka o równość - przyp.red.), fakt, że Polska została wrzucona do jednego worka z krajami takimi jak Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Rosja, po prostu martwi.
O ile nam wiadomo Ikei, pomimo bojkotu konserwatywnych środowisk, bankructwo na razie nie grozi. I - jak podejrzewamy - niespecjalnie się tym bojkotem przejmuje. Mimo to, dla - szczególnie mniejszych - firm i marek, hejt w sieci może być skutecznym odstraszaczem.
Po co komu tęcza?
Ktoś zapyta - to po co w ogóle narażać się na nieprzyjemności i eksponować tęczę? Na co komu potrzebne łączenie orientacji seksualnej lub światopoglądu z biznesem czy codziennymi zakupami?CD Projekt
– W zeszłym roku zmieniliśmy logo firmy na tęczowe, tegoroczny Pride Month również rozpoczęliśmy od tego działania – mówi Agnieszka Szamałek-Michalska, Internal Communication & Culture Manager w CD PROJEKT RED. – W 2020 wyprodukowaliśmy również firmową koszulkę z tęczowym logo. Środki z jej sprzedaży trafiły do Stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii.“Ciekawostką jest to, że modelami w sklepie internetowym są nasi pracownicy. A do promocji koszulki zgłosił się nawet prezes CDPR- Adam Kiciński. Został twarzą kampanii, z czego byliśmy niezwykle dumni”.
“Tolerancję i różnorodność mamy wpisane w filozofię i strategię naszej firmy. Jesteśmy przekonani, że miejsce pracy, w którym można być sobą, w którym panuje wolność w wyrażaniu siebie - wspiera kreatywność i innowacyjność. A na tym opiera się nasz biznes”.
“To jest kwestia społecznej odpowiedzialności. Jeżeli wierzymy, że możemy wspólnie zmieniać świat na lepsze, to powinniśmy być prekursorem takich zmian. Włączające, otwarte środowisko jest zresztą ogromną i wymierną wartością dla firm przyszłości. My chcemy być jedną z nich”.
Many Mornings
W działania równościowe włączyła się również marka Many Mornings z Łodzi, która swoimi skarpetkami nie do pary, podbiła serca klientów w 28 krajach.“Produkujemy skarpetki, które są nie do pary. Które przedstawiają wszystko, co jest wspólnego z ludźmi - z ich hobby, pasjami, z tym kim chcą być lub czym lubią się zajmować. Noszą je dzieci, dorośli, kobiety, mężczyźni, seniorzy - nie ma żadnych podziałów, trafiają do każdego. Zatem wszędzie tam, gdzie możemy podkreślać nasze wsparcie dla różnorodności - robimy to”.
“Może być tak, że paru naszych klientów odejdzie, bo poczują się tymi tęczowymi skarpetkami oburzeni. Ale może być też tak, że coś sobie przemyślą i otworzą się na różnorodność. Naszą kampanię traktujemy również jako formę edukowania społeczeństwa”.
“To model bardzo uniwersalny. Ci, którzy chcą utożsamiać się z tęczą jako symbolem równości - mogą nasze skarpetki odczytać właśnie w taki sposób. Inna osoba, która będzie chciała mieć skarpetkę z wesołymi ludzikami - będzie również mogła spojrzeć na nią dokładnie tak jak chce. To również jest element różnorodności”.