Piętrusy będą wykorzystywane do połączeń międzyaglomeracyjnych, takich jak np. Warszawa-Łódź czy Kraków-Katowice. Na tych odcinkach będą poruszały się z prędkością 200 km/h.
– Piętrowe składy wagonowe będą nowością w naszej flocie i pozwolą nam na sprawną obsługę pasażerów. Przygotowujemy się na stały wzrost liczby podróżnych, a taki pociąg pozwoli na komfortowe przewiezienie kilkuset pasażerów jednocześnie – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.
Pierwszym etapem ogłoszonego postępowania jest składanie do 10 sierpnia 2021 roku wniosków o dopuszczenie do udziału. Harmonogram zakłada zaproszenie do składania ofert w ostatnim kwartale 2021 roku. Rozstrzygnięcie postępowania wstępnie planowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku.
Eko-inwestycje na kolei
W ramach kontynuacji strategii taborowej "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka zainwestuje 19 mld zł w nowoczesny tabor. Poza zakupem piętrowych składów wagonowych typu push-pull, plany obejmują inwestycje w wagony, nowoczesne lokomotywy, a także elektryczne zespoły trakcyjne.
Flotę przewoźnika mają zasilić nowe elektryczne pojazdy o znacznie mniejszej emisji CO2, a odpowiednia liczba i jakość taboru dostosowanego do zmodernizowanych linii kolejowych ma pozwolić na stworzenie spójnej sieci transportowej dla całego kraju. Zgodnie z planami, cały tabor przewoźnika ma być nowy lub zmodernizowany do 2030 roku.
PKP Intercity planuje stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.