Rekrutacja na miarę XXI wieku. IKEA szuka pracowników na Spotify.
Rekrutacja na miarę XXI wieku. IKEA szuka pracowników na Spotify. Fot. 123RF/llcv2
Reklama.

Ogłoszenie o pracę w formie podcastu

W ogłoszeniu IKEI na platformie Spotify można usłyszeć, że meblowy gigant szuka nowej osoby do swojego zespołu. Całe nagranie trwa 16 minut. W tym czasie Maja Martyniuk-Wojcieszczuk oraz Karolina Szabłowska tłumaczą, dlaczego uruchamiają rekrutację.
Firma poszukuje osoby na stanowisko online content team leadera. Ogłoszenie można znaleźć również w tradycyjnej, pisanej formie, natomiast podcast jest tylko dodatkowym, urozmaicającym proces rekrutacji i zachęcenia do aplikacji elementem.
– Doszłam do wniosku, że ciekawym elementem będzie nagranie rozmowy z naszą wspaniała rekruterką Mają oraz Edytą, żeby wam pokazać trochę świat IKEA zza kulis, wszystko to, czego nie da się wyczytać między liniami w podpunktach – brzmi część ogłoszenia o pracę w IKEA.

Na każde 10 Polaków, przypada 8 niepracujących

Polscy pracodawcy mają coraz twardszy orzech do zgryzienia, bo o dobrych pracowników trudno. Z danych GUS na temat aktywności zawodowej Polaków pod koniec pierwszego kwartału wynika, że na 1000 osób w wieku 15 - 89 lat przypada 819, które nie pracują.
Poza studentami i emerytami, jedną trzecią osób biernych zawodowo - ponad 4,3 mln - stanowią osoby w wieku produkcyjnym. W tej grupie co piąta osoba (czyli ponad 860 tys. osób) nie pracuje, bo opiekuje się osobą bliską, a prawie 24 proc. (czyli nieco ponad milion) są to osoby niepełnosprawne.
Czytaj także: