Reklama.
Resort rodziny i polityki społecznej wprowadza zmiany w ustawie COVID-19. Ma to być ukłon w kierunku pracowników urzędów pracy, którzy zgłaszali trudności z rozliczaniem i zwrotami środków przekazanych w ramach pomocy firmom w czasie pandemii. Ministerstwo przekonuje, że skorzystają też sami przedsiębiorcy.
Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl
Ze względu na bezprecedensową sytuację wywołaną epidemią COVID-19 i potrzebę wsparcia w możliwie najkrótszym czasie podmiotów znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej, świadczenia były udzielane na podstawie wniosków, które opierały się na oświadczeniach o spełnianiu warunków uprawniających do ubiegania się o wsparcie, składanych przez ubiegające się o to wsparcie podmioty.
Dlatego też powstała potrzeba wydłużenia możliwości stosowania odstępstw od podstawowych zasad realizacji pożyczek oraz niestosowania sankcji za niedotrzymanie warunków zawartych umów.
Zgodnie z założeniami, dyrektor wojewódzkiego urzędu pracy może przeprowadzać, w okresie pobierania świadczeń, oraz w okresie 3 lat po zakończeniu tego okresu, kontrole podmiotu w zakresie wydatkowania środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na wypłatę świadczeń zgodnie z przeznaczeniem i w tym celu może żądać okazania wszelkiej dokumentacji z tym związanej oraz żądać złożenia stosownych wyjaśnień.
Kontrola może być prowadzona w kontrolowanym podmiocie lub wwojewódzkim urzędzie pracy.