
Kredyt w Santanderze
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 44 mln zł kary na Santander Consumer Bank. Chodzi o stosowane przez Santandera praktyki, które Urząd Konkurencji i Konsumentów określił jako "naruszające interesy ekonomiczne konsumentów". Chodzi m.in. o wliczanie kosztów związanych z ubezpieczeniem do całkowitej kwoty kredytu.Zgodnie z art. 5 pkt 6 i 7 ustawy o kredycie konsumenckim, bank powinien uwzględnić składkę z tytułu dodatkowej usługi ubezpieczenia jedynie jako koszt kredytu, tak jak np. prowizję. W przeciwnym wypadku całkowity koszt kredytu wydaje się mniejszy i bardziej atrakcyjny, a kwota wypłacana klientowi - wyższa. Nie jest to zgodne z prawdą, ponieważ do zapłaty jest składka na ubezpieczenie (dodatkowy koszt), a kwota kredytu jest w rzeczywistości niższa o kwotę składki.
Wprowadzanie w błąd
To nie wszystkie grzeszki, jakie wytyka Santanderowi urząd. Bank miał również wprowadzać swoich klientów w błąd.Stanowisko Stantandera
Po publikacji artykułu Santander Consumer Bank przesłał redkacji InnPoland stanowisko w sprawie. Wklejamy je poniżej w całości.O czym pamiętać biorąc kredyt?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina:Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl