INNPoland_avatar

Netflix chce wkurzyć Polaków. Kiedy koniec ze współdzieleniem kont?

Natalia Gorzelnik

21 lutego 2022, 10:00 · 2 minuty czytania
"Jeśli nie mieszkasz z właścicielem tego konta, musisz założyć własne, aby kontynuować oglądanie" - to jeden z komunikatów, jakimi Netflix od jakiegoś czasu straszy Polaków. Jest się czego obawiać?


Netflix chce wkurzyć Polaków. Kiedy koniec ze współdzieleniem kont?

Natalia Gorzelnik
21 lutego 2022, 10:00 • 1 minuta czytania
"Jeśli nie mieszkasz z właścicielem tego konta, musisz założyć własne, aby kontynuować oglądanie" - to jeden z komunikatów, jakimi Netflix od jakiegoś czasu straszy Polaków. Jest się czego obawiać?
Czy Netflix uniemożliwi współdzielenie kont? Fot. Anna Golaszewska/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Obserwuj INNPoland w Wiadomościach Google

Dzielenie kont na Netflixie

Wspólne konta dla kilku użytkowników to specjalność nie tylko Polaków. Z raportu Mindnet Analytic z 2020 r. wynika, że ponad połowa użytkowników platformy w Stanach Zjednoczonych udostępnia swoje hasło innym osobom. Platforma postanowiła w końcu coś z tym zrobić.


Prawie rok temu Netflix rozpoczął testy nowej funkcji weryfikującej użytkowników. Wybranym abonentom wyświetlał się komunikat: "jeśli nie mieszkasz z właścicielem tego konta, musisz założyć własne, aby kontynuować oglądanie". Po otrzymaniu takiej informacji należy wpisać otrzymany mejlem lub SMS-em kod, bądź wykupić nową subskrypcję. Od jakiegoś czasu komunikat wyświetla się również użytkownikom z Polski.

Jak się jednak szybko okazało, chociaż brzmi to groźnie, na razie należy traktować ten komunikat jako zwykły straszak. Zwłaszcza że uzyskanie kodu SMS od znajomego czy rodziny nie jest wielkim problemem. Abonenci platformy nadal czekają zatem na możliwe bardziej drastyczne kroki, choć te nie nastąpiły jeszcze nawet w Stanach Zjednoczonych.

Czytaj także: https://innpoland.pl/174617,netflix-ostrzega-polakow

O to kiedy zrobi się naprawdę poważnie, zapytał portal wirtualnemedia.pl. Jak czytamy, Netflix powołuje się na punkt 4.2 dotyczący zasad świadczenia usługi:

Serwis Netflix oraz wszelkie treści, do których dostęp następuje przy jego użyciu, są przeznaczone wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego i nie mogą być udostępniane żadnym osobom, które nie mieszkają z użytkownikiem w gospodarstwie domowym. W okresie członkostwa firma Netflix udziela użytkownikowi ograniczonego, niewyłącznego i nieprzenoszalnego prawa dostępu do serwisu Netflix i Treści oferowanych w serwisie Netflix. Z wyjątkiem określonych powyżej praw użytkownik nie uzyskuje żadnych innych praw, tytułów własności ani udziałów. Użytkownik zobowiązuje się nie wykorzystywać serwisu w celu publicznego rozpowszechniania Regulamin serwisu Netflix

W części regulaminu "Hasła i dostęp do konta" można również przeczytać, że "Użytkownik, który założył konto w serwisie Netflix i od którego pobiera się opłatę członkowską przy użyciu wskazanej Metody Płatności ("Właściciel Konta”) jest odpowiedzialny za każdy rodzaj aktywności generowanej za pośrednictwem tego konta w serwisie Netflix. Aby zapewnić sobie kontrolę nad kontem oraz zapobiec przejęciu konta (np. historii oglądania) przez nieuprawnione osoby, Właściciel Konta powinien sprawować kontrolę nad Urządzeniami z obsługą platformy Netflix, które są używane do uzyskiwania dostępu do naszego serwisu, oraz nie ujawniać nikomu hasła ani szczegółów dotyczących wybranej Metody Płatności."

W teorii, wypadku wykrycia zaburzeń w korzystaniu z konta może zawiesić jego dalsze funkcjonowanie lub nawet je zlikwidować. Czemu to nie działa w praktyce? Jak dowiedział się portal, nowy sposób walki ze współdzieleniem kont ma w naszym kraju charakter testowy, podobnie jak inne rozwiązania dotyczące usługi. Na razie nie wiadomo zatem czy i kiedy konsekwencje związane z ostrzeżeniem mogą stać się prawdą.