Spółka P4, operator sieci Play, dostała zgodę na przejęcie polskiego dostawcy internetu UPC. Transakcja za przeszło 7 miliardów złotych została właśnie zatwierdzona przez Komisję Europejską. Umowa sprzedaży ma zostać sfinalizowana na początku kwietnia.
Komisja Europejska wyraziła zgodę na nabycie przez P4 spółki UPC Polska, stwierdzając, że nabycie nie budzi zastrzeżeń dotyczących konkurencji – poinformował Play w oficjalnym komunikacie.
Zgoda regulatorów była jedną z ostatnich elementów przed finalizacją umowy sprzedaży – ta ma się odbyć do 1 kwietnia 2022 r. Firmy doszły do porozumienia jeszcze we wrześniu 2021 roku, a ustalona cena wykupu to 7 miliardów złotych.
– Koncentrujemy się na przygotowaniu integracji Play i UPC oraz bardzo cieszymy się na współpracę z zespołem UPC. W tych trudnych i niepewnych czasach Play i UPC już pokazały, że łączą siły, aby wspierać obywateli Ukrainy. A wkrótce wykorzystamy potencjał obu organizacji do realizacji naszego strategicznego celu, jakim jest stworzenie silnego operatora konwergentnego w Polsce – powiedział Jean Marc Harion, prezes zarządu P4.
Czemu Play kupił UPC? Operator wskazuje, że głównymi powodami jest chęć szybszego rozwoju i inwestycji w infrastrukturę światłowodową, przyśpieszenie modernizacji sieci i rozwój usług mobilnych i szerokopasmowych.
Play kupi UPC za 7 mld zł
Jak pisaliśmy w INNPoland, właściciel sieci Play (P4) potwierdził nabycie 100 proc. udziałów firmy UPC Polska za łączną sumę 7 mld złotych we wrześniu ubiegłego roku. Pierwsza oferta padła zaś jeszcze w sierpniu.
Spółka P4, szerzej znana jako operator sieci Play, jest częścią francuskiej Iliad Group. UPC Polska należy zaś do Liberty Global. W wyniku umowy pod skrzydła fioletowego operatora trafi ok, 1,5 mln dotychczasowych klientów UPC Polska. Oba podmioty będą więc świadczyły usługi aż 17 milionom osób.
"Na podstawie danych finansowych za rok 2020, łączne przychody Play i UPC Polska wynoszą 9 mld zł a łączna EBITDAaL PLN 3,2 mld zł. Play i UPC będą dostarczać usługi telekomunikacyjne do ponad 17 mln subskrybentów" – zaznaczyła firma P4 w komunikacie giełdowym.
Połączenie firm ma się też przyczynić do "realizacji długoterminowej ambicji rozwijania ogólnokrajowej łączności w Polsce".