
To koncept sklepu IKEA, do którego nie chcesz, po prostu, wpaść po zakupy. To miejsce, w którym – w założeniu – chce się po prostu być. Zaopatrzone w małą halę targową z lokalnymi produktami, własną łąkę z dzikim kwieciem, zaciszne miejsca do wypicia kawy czy do skupienia i pracy. W ten sposób IKEA chce zrewolucjonizować centra handlowe.
Obserwuj INNPoland w Wiadomościach Google
IKEA Livat
Pierwsze centrum handlowe w nowym koncepcie Livat zostało otworzone około miesiąca temu w londyńskim Hammersmith.
Wcześniej lokalizacja, w której utworzono super–Ikeę miała być najgorzej działającą lokalizacją handlową w Wielkiej Brytanii. Liczba odwiedzających spadła o 37,9 proc. w porównaniu z poziomem sprzed pandemii.
Centrum Livat – ze szwedzkiego: "zgromadzenie na żywo” – ma być miejscem spotkań, a nie tylko miejscem do robienia zakupów. I odwrócić ten trend.
– Zbyt wiele centrów handlowych nie zaadaptowało się i są postrzegane jako miejsca, które odwiedza się tylko raz w tygodniu. Aby branża przetrwała, musi się to zmienić – mówi szefowa działu nieruchomości Ikei Ingka Centres, Cindy Andersen.
Inwestycja o wartości 170 milionów funtów przekształciła dawne centrum handlowe Kings Mall. W obiekcie działa sklep IKEA o powierzchni 49 tys. stóp kwadratowych – pierwszy tak mały sklep IKEA w Wielkiej Brytanii, w wielkości jednej czwartej typowego sklepu.
Centrum obejmuje również lokalną kawiarnię i odnowioną przestrzeń zewnętrzną dla okolicznych mieszkańców. Na terenie obiektu jest też łąką polna z miejscami do siedzenia. Livat to też bogaty program lokalnych wydarzeń kulturalno-rozrywkowych. Centrum oferuje też powierzchnię handlową "płatną za godzinę” – podaje dlahandlu.pl.
Dziennikarze portalu zapytali, czy Livat wejdzie do Polski.
Biuro prasowe IKEA
dla dlahandlu.p
– W ramach tej transformacji niektóre z naszych centrów otrzymają nową nazwę i nowe logo. Udostępnimy więcej szczegółów, jak tylko będziemy gotowi - odpowiedziało biuro prasowe IKEA. Jak przekonuje dlahandlu.pl, "z odpowiedzi możemy się domyślać, że Livat w Polsce, to kwestia czasu".
IDEA
Jak pisaliśmy w INNPoland, Rosja desperacko próbuje łatać dziury po wycofujących się z kraju firmach. Trzecim już pomysłem na nacjonalizację zachodniej marki jest IDEA, która ma zastąpić sklepy IKEA. Odpowiedni wniosek złożono już do urzędu patentowego, a rosyjska firma nie kryje się ze swoją "inspiracją".
Wniosek w tej sprawie w rosyjskim urzędzie patentowym Rospatent złożyło studio Luxorta-Service z Sankt-Petersburga.
– Byłem bardzo zdenerwowany zamknięciem sklepów IKEA [w Rosji], więc wytoczyłem im proces. W tym czasie pojawił się mem, że McDonald's w Rosji to teraz "Wujek Wania", a IKEA - "Idea". Pomyślałem więc, że wygram pieniądze i wydam je otwarcie sklepów IDEA, ta by w Rosji działał odpowiednik IKEA – wypowiadał się w mediach Konstantin Kukkoev, właściciel Luxorta-Service.
IKEA na początku marca zawiesiła całą działalność w Rosji. Nie pracuje 17 sklepów meblowych i trzy fabryki wraz z centrum dystrybucyjnym firmy.
