Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek
Orlen chce sprzedawać zapiekanki Karol Makurat/REPORTER

Orlen nie zwalnia tempa. Po tym, jak do sprzedaży trafiła elektronika Daniel Obajtek planuje skusić klientów... zapiekankami marki własnej Orlen. Potencjalni dostawcy tych przysmaków mogą już wysyłać zgłoszenia.

REKLAMA
  • Orlen planuje wzbogacić menu o zapiekanki
  • W tym celu poszukuje podmiotów, które są zainteresowane produkowaniem zapiekanek dla koncernu
  • Już wcześniej Orlen rozszerzył swoją ofertę m.in. o produkty marki Apple
  • Hot-dogi to za mało. Orlen chce sprzedawać własne zapiekanki

    Hot dogi stały się symbolem stacji benzynowych PKN Orlen. Jednak prezes koncernu Daniel Obajtek nie spoczywa na laurach i już opracował nową strategię, jak przyciągnąć kolejnych klientów.

    Jak się okazuje, Orlen planuje rozszerzyć swoje menu o zapiekanki. Koncern poinformował o tym w poniedziałek za pośrednictwem specjalnego komunikatu.

    "W imieniu PKN Orlen uprzejmie zapraszamy do złożenia wstępnej propozycji w ramach zapytania o informację [...] w zakresie produkcjidostaw zapiekanek pod marką własną PKN Orlen do dalszej ich odsprzedaży w punktach detalicznych" - czytamy w piśmie.

    Ogłoszenie ma na celu "przeanalizowanie rynku, rozpoznanie potencjalnych dostawców oraz aktualnych cen w przedmiotowym zakresie". Poza tym Orlen chce, aby podmioty zainteresowane współpracą przygotowały prezentacje o dotychczasowej aktywności.

    Czego oczekuje od nich Obajtek? W prezentacjach firmy powinny zawrzeć informację o doświadczeniu w produkcji zapiekanek, możliwościach produkcyjnych i wolnych mocach produkcyjnych.

    Wszyscy zainteresowani dostarczaniem zapiekanek dla Orlenu powinni się pospieszyć. W ogłoszeniu podkreślono, że termin składania aplikacji upływa 24 sierpnia.

    Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl

    Orlen to nie tylko paliwa. Sprzedaje też elektronikę

    Pomysł wzbogacenia menu o zapiekanki to kolejny dowód na to, że Orlen przestaje koncentrować się wyłącznie na sprzedaży paliw. Od pewnego czasu stacje benzynowe przypominają raczej małe markety, apteki, a przede wszystkim sklepy z podstawowymi produktami, w których można zrobić zakupy w niedziele niehandlowe.

    Co ciekawe, niedawno do oferty sklepu Orlen Vitay dołączyła także elektronika. Klienci mogą tam kupić ponad 80 produktów marki Apple. Ceny są porównywalne z tymi, które oferują sieciówki sprzedające elektronikę. W porównaniu do oficjalnego sklepu Apple, na Orlenie można trochę zaoszczędzić.

    Jakie plany na ten rok ma Orlen? Nakłady inwestycyjne w całej Grupie PKN Orlen to włącznie 15,2 mld zł. Aż 10,7 mld zł koncern planuje przeznaczyć na rozwój, z czego 6 proc. ma obejmować segment detaliczny. W tym roku Orlen chce także otworzyć 30 nowych stacji benzynowych. Planuje także uruchomić ponad 30 punktów sprzedaży pozapaliwowej (Stop Cafe i Stop Connect), których obecnie posiada 2309.

    Orlen podbija nie tylko polski rynek. Tego typu placówki są zlokalizowane również w Czechach (326), Niemczech (170), na Litwie (29) i Słowacji (16).

    Jednak Orlen nie ogranicza się wyłącznie do rozbudowywania swoich stacji benzynowych i punktów sprzedaży detalicznej. W ubiegłym roku wkroczył w branżę mediową — zakupił koncern Polska Press, wydawcę dzienników i portali regionalnych.

    Czytaj także: