Homofobiczna reklama w programie TV z Biedronki. Sieć wycofała cały nakład i wydała oświadczenie
Redakcja INNPoland
12 sierpnia 2022, 19:12·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 12 sierpnia 2022, 19:12
W rozpowszechnianym w sieci Biedronka magazynie "Kropka TV" (Edipresse Polska) pojawiła się oburzająca reklama. "Nie pozwól, by za plecami nazywali cię gejem" – brzmi tytuł sponsorowanego artykułu środków na potencję, który zajmuje całą stronę pisma. Sieć dyskontów odniosła się już do sprawy i wycofała nakład ze sklepów.
Reklama.
Reklama.
W gazecie "Kropka TV" – wydawanej przez Edipresse Polska i dystrybuowanej przez sieć Biedronka ukazała się homofobiczna reklama
"Nie pozwól, by za plecami nazywali cię gejem" – brzmi tytuł materiału reklamującego środki na potencję
Wydawca przeprosił za zaistniałą sytuację, a sieć Biedronka wydała oświadczenie w którym "odcina się od homofobicznych treści naruszających godność"
Homofobiczna reklama w "Kropka TV"
"Nie pozwól, by za plecami nazywali cię gejem" – brzmi tytuł artykułu, który ukazał się w "Kropka TV". To popularny magazyn z programem telewizyjnym rozpowszechniany w sieci Biedronka, a wydawany przez Edipresse Polska. Jako pierwszy sprawę opisał serwis Queer.pl.
Sponsorowany materiał ma formę całostronicowego artykułu, dotyczącego środka na potencję – plastrów Eroges. Oprócz homofobicznych fragmentów otwartym pismem pojawia się też słowo p**ał. Inne fragmenty uprzedmiotawiają zaś kobiety – są "laskami", "sztukami" czy "babami" do "zdobycia".
Jak można się domyślić – materiał wywołał niemałe poruszenie wśród internautów.
"To brzmi jak reklama, która się wyświetla, jak zatrzymasz film porno. Stwierdzenie, że facet powinien mieć dużego penisa to patriarchalny sterotyp krzywdzący mężczyzn i wprawiający ich w kompleksy. Penisa w żaden zdrowy sposób nie da się powiększyć, to głównie kwestia genów" – piszą komentatorzy.
Do sprawy odniosło się też oficjalne konto "Kropka TV" w social media. Biedronka wydała zaś oficjalne oświadczenie w tej sprawie i wycofała nakład magazynu ze swoich sklepów.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Poseł PiS donosi na Biedronkę do UOKiK
Jak pisaliśmy w INNPolnad.pl, poseł PiS Janusz Śniadek złożył donos na Biedronkę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Chodzi o niedawną próbę otwarcia sklepów w niedzielę.
Jak wynika z pisma Śniadka, do którego dotarł portal dlahandlu.pl, poseł uważa pomysł otwarcia sklepów Biedronki w niedziele niehandlowe za "nie do przyjęcia". W piśmie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta wskazuje kilka powodów i prosi o przeciwdziałanie praktykom sieci będącej własnością Jeronimo Martins.
Zdaniem Janusza Śniadka działanie Biedronki oznacza:
Pogwałcenie równości podmiotów gospodarczych wobec prawa.
Bezkarność takich poczynań może skłaniać inne sieci handlowe do stosowania analogicznego oszustwa.
Otwarcie sieci dużych sklepów w niedziele oznacza utratę należnego zatrudnionym tam pracownikom jednego dnia dla rodziny.
Naruszenie zasad prawa UE.
"W konsekwencji w mojej ocenie sprawa ta narusza fundamenty Państwa i jego skuteczność w regulowaniu stosunków społecznych dla dobra Obywateli" – podsumował poseł w piśmie cytowanym przez dlahandlu.pl.
Sieć Biedronka zdecydowanie odcina się od homofobicznych treści naruszających godność. Jednocześnie podkreślamy, że nie jesteśmy wydawcą Kropki.tv i nie odpowiadamy za treści publikowane przez innych reklamodawców akceptowanych przez wydawcę. W związku z zaistniałą sytuacją, podjęliśmy decyzję o wycofaniu z naszych sklepów całego nakładu numeru zawierającego niezgodne z wartościami naszej firmy treści.