logo
Reklama w "Kropka TV" wywołała niemałe poruszenie. Gazeta została wycofana Fot. Arkadiusz Ziolek/ East News
Reklama.
  • W gazecie "Kropka TV" – wydawanej przez Edipresse Polska i dystrybuowanej przez sieć Biedronka ukazała się homofobiczna reklama
  • "Nie pozwól, by za plecami nazywali cię gejem" – brzmi tytuł materiału reklamującego środki na potencję
  • Wydawca przeprosił za zaistniałą sytuację, a sieć Biedronka wydała oświadczenie w którym "odcina się od homofobicznych treści naruszających godność"
  • Homofobiczna reklama w "Kropka TV"

    "Nie pozwól, by za plecami nazywali cię gejem" – brzmi tytuł artykułu, który ukazał się w "Kropka TV". To popularny magazyn z programem telewizyjnym rozpowszechniany w sieci Biedronka, a wydawany przez Edipresse Polska. Jako pierwszy sprawę opisał serwis Queer.pl.

    Sponsorowany materiał ma formę całostronicowego artykułu, dotyczącego środka na potencję – plastrów Eroges. Oprócz homofobicznych fragmentów otwartym pismem pojawia się też słowo p**ał. Inne fragmenty uprzedmiotawiają zaś kobiety – są "laskami", "sztukami" czy "babami" do "zdobycia".

    Jak można się domyślić – materiał wywołał niemałe poruszenie wśród internautów.

    "To brzmi jak reklama, która się wyświetla, jak zatrzymasz film porno. Stwierdzenie, że facet powinien mieć dużego penisa to patriarchalny sterotyp krzywdzący mężczyzn i wprawiający ich w kompleksy. Penisa w żaden zdrowy sposób nie da się powiększyć, to głównie kwestia genów" – piszą komentatorzy.

    Do sprawy odniosło się też oficjalne konto "Kropka TV" w social media. Biedronka wydała zaś oficjalne oświadczenie w tej sprawie i wycofała nakład magazynu ze swoich sklepów.

    Sieć Biedronka zdecydowanie odcina się od homofobicznych treści naruszających godność. Jednocześnie podkreślamy, że nie jesteśmy wydawcą Kropki.tv i nie odpowiadamy za treści publikowane przez innych reklamodawców akceptowanych przez wydawcę. W związku z zaistniałą sytuacją, podjęliśmy decyzję o wycofaniu z naszych sklepów całego nakładu numeru zawierającego niezgodne z wartościami naszej firmy treści.

    Oświadczenie sieci Biedronka

    Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl

    Poseł PiS donosi na Biedronkę do UOKiK

    Jak pisaliśmy w INNPolnad.pl, poseł PiS Janusz Śniadek złożył donos na Biedronkę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Chodzi o niedawną próbę otwarcia sklepów w niedzielę.

    Jak wynika z pisma Śniadka, do którego dotarł portal dlahandlu.pl, poseł uważa pomysł otwarcia sklepów Biedronki w niedziele niehandlowe za "nie do przyjęcia". W piśmie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta wskazuje kilka powodów i prosi o przeciwdziałanie praktykom sieci będącej własnością Jeronimo Martins. Zdaniem Janusza Śniadka działanie Biedronki oznacza:

  • Pogwałcenie równości podmiotów gospodarczych wobec prawa.
  • Bezkarność takich poczynań może skłaniać inne sieci handlowe do stosowania analogicznego oszustwa.
  • Otwarcie sieci dużych sklepów w niedziele oznacza utratę należnego zatrudnionym tam pracownikom jednego dnia dla rodziny.
  • Naruszenie zasad prawa UE.
  • "W konsekwencji w mojej ocenie sprawa ta narusza fundamenty Państwa i jego skuteczność w regulowaniu stosunków społecznych dla dobra Obywateli" – podsumował poseł w piśmie cytowanym przez dlahandlu.pl.

    Czytaj także: