Twitter testuje rozwiązanie, o które użytkownicy upominają się od dawna. Gigant rozpoczął wewnętrzny eksperyment umożliwiający edytowanie wcześniej zamieszczonych wpisów. Już niedługo użytkownicy korzystający z płatnej wersji Twittera będą mogli wypróbować tę usługę
Reklama.
Reklama.
Twitter testuje możliwość edycji już opublikowanych wpisów
Wprowadzając edycję tweetów, platforma chce zadbać o "uczciwość konwersacji"
We wrześniu tę usługę wypróbują pierwsi użytkownicy
Twitter rozpoczął pilotaż edycji wpisów
Twitter to jeden z największych serwisów społecznościowych na świecie. Mimo rosnącej popularności internauci uskarżali się, że Twitterowi brakuje jednej opcji, którą oferuje konkurencja — edycji wpisów.
Jednak platforma postanowiła zareagować na sygnały dobiegające od użytkowników i nie zamierza dłużej pozostawać w tyle m.in. za Facebookiem. Na blogu platformy pojawił się komunikat, że Twitter rozpoczął testowanie funkcji edycji wpisów już po ich publikacji.
Jaki pomysł na nową usługę ma Twitter? W ramach tej opcji wpisy będzie można edytować w ciągu 30 minut od wstawienia ich na platformę. Edytowane wpisy mają być oznaczone specjalną ikoną.
Na dole wpisu zamiast daty i godziny publikacji zostanie wyświetlony dokładny moment ostatniej edycji. Użytkownicy, którzy natkną się na edytowanego tweeta, będą mogli przejrzeć jego wcześniejsze wersje.
Skąd ten pomysł? Przedstawiciele Twittera przekonują w informacji na blogu, że dzięki temu uda się "zachować uczciwość konwersacji i dostępny publicznie zapis tego, co zostało powiedziane".
Platforma już zapowiedziała, że będzie bacznie przyglądać się temu, "jak ta opcja wpływa na czytanie, pisanie i reagowanie przez ludzi na tweety".
Pierwsi użytkownicy niedługo wypróbują nową funkcję
Na razie eksperyment jest prowadzony w strukturach wewnętrznych firmy. Jednak już we wrześniu możliwość edytowania wpisów wypróbują także użytkownicy.
Jednak nie wszyscy sprawdzą nową usługę od razu. Na początku wpisy będą mogli edytować wyłącznie internauci korzystający z Twitter Blue, czyli płatnej wersji Twittera.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Twitter Blue został uruchomiony w 2021 r. i umożliwia internautom dostęp do funkcji premium. Użytkownicy, którzy korzystają z płatnej wersji platformy, mogą korzystać z narzędzi do czytania wątków w sposób uporządkowany, organizowania zakładek i funkcji "Cofnij tweet".
Płatna wersja serwisu jest dostępna na całym świecie. Wirtualnemedia.pl donoszą, że ostatnio miesięczna opłata za korzystanie z Twitter Blue na terenie USA wzrosła z 2,99 do 4,99 dolara.
Z ostatnich oficjalnych szacunków wynika, że w II kwartale 2022 r. z Twittera korzystało 237,8 mln osób. To ponad 16 proc. więcej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Tylko w USA liczba użytkowników wzrosła o 14,7 proc. (do 41,5 mln osób), a w pozostałych państwach — o 17 proc. (do 196,3 mln osób).
Mimo dość dużej liczby internautów przychody Twittera zmniejszyły się o 1 proc. do 1,18 mld dolarów. W związku z tym, że koszty wzrosły aż o 31 proc., to zysk rzędu 66 mln dolarów zamienił się w stratę w wysokości 270 mln dolarów.