INNPoland_avatar

Razem z cenami spadną... obniżki. Co czeka konsumentów na Black Friday?

Natalia Bartnik

26 października 2022, 20:16 · 2 minuty czytania
W tym roku promocje na Black Friday zaskoczą konsumentów, ale nie do końca pozytywnie. Zobacz, jakie obniżki przygotowują sklepy.


Razem z cenami spadną... obniżki. Co czeka konsumentów na Black Friday?

Natalia Bartnik
26 października 2022, 20:16 • 1 minuta czytania
W tym roku promocje na Black Friday zaskoczą konsumentów, ale nie do końca pozytywnie. Zobacz, jakie obniżki przygotowują sklepy.
W tym roku ceny na Black Friday spadną mniej niż w poprzednich latach Fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej
  • W tym roku na Black Friday ceny obniży 20 proc. sklepów
  • Co trzeci sklep zapowiedział, że promocje nie przekroczą 30 proc.
  • Na wprowadzenie mniejszych obniżek wpłynęła inflacja oraz sytuacja gospodarcza

Jakie obniżki będą na Black Friday?

Ponad 80 proc. sklepów przekazało, że obniży ceny w związku z Black Friday. Jednak, jak informuje "Rzeczpospolita", ze względu na inflację oraz sytuację gospodarczą, które nie ominęły rynku handlu, co trzeci z nich (ok. 33 proc.) podał, że przygotowywane promocje będą o wiele niższe niż w poprzednich latach.

Z badań przeprowadzonych przez operatora płatniczego Tpay wynika, że co drugi sklep na Black Friday wprowadzi obniżki nie większe niż 30 proc. obniżki. Darmowej dostawy nie wprowadzi 50 proc. sklepów, a 17 proc. sklepów internetowych mniej zainwestuje w marketing i skróci czas, w jakim będą obowiązywały promocje.

60 proc. lokali zadeklarowało, że obniżki potrwają od 25 do 28 listopada, a więc z okazji konsumenci skorzystają w Black Friday oraz Cyfrowy Poniedziałek, jak podała "Rzeczpospolita". Sporo sklepów wciąż zamierza jednak wprowadzić niższe ceny na cały tydzień, uczestnicząc w akcji Black Week.

Czytaj także: Black Friday nie tylko w sklepach. Popularne linie lotnicze wystartowały z wielkimi promocjami

Zakupowe kampanie reklamowe

Firmy coraz częściej korzystają z kampanii internetowych oraz prowadzą je za pośrednictwem mediów społecznościowych. Na ten temat wypowiedział się Artur Halik,Head of Sales na platformie Shoper. Jego opinię opublikował portal Strefa Biznesu.

Dużo więcej sprzedawców korzysta w tym roku z kampanii produktowych w Google i na Facebooku, wielu też zaczęło przygotowania do listopadowych zakupów dużo wcześniej niż przed rokiem. To pokazuje, że zwiększa się świadomość sprzedających i wydarzenia takie jak Black Week oraz Black Friday okazują się być dobrymi motywatorami do rozwoju przedsiębiorców z branży e-commerce.Artur HalikHead of Sales na platformie Shoper

Jak nie przepłacić w Black Friday?

Black Friday to prawdziwe święto dla łowców okazji, ale w gorączce zakupów możemy zapomnieć o kilku kwestiach. W innym artykule w INNPoland podpowiedzieliśmy, jak nie przepłacić podczas Czarnego Piątku.

Nie bez powodu Black Friday zyskał miano Fake Friday. Nieuczciwi sprzedawcy manipulują wtedy konsumentami, by ci w rzeczywistości nie tylko nie wydali mniej pieniędzy, ale nawet by wydali ich więcej. Często okazuje się, że przed okresem wyprzedażowym sklep podniósł ceny, w efekcie później obniżając je tylko pozornie.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy przepłaciłeś za kupiony podczas Czarnego Piątku produkt, skorzystaj ze strony fakefriday.org. Twórca strony Fake Friday stworzył bota, który przez pół roku kilka razy w miesiącu sprawdzał ceny produktów w sklepach z elektroniką.

Wpisz nazwę artykułu, aby sprawdzić historię jego ceny w popularnych sklepachz branży RTV/AGD. Dzięki temu nieuczciwy sprzedawca szybko zostanie ujawniony.

Czytaj także: https://innpoland.pl/148073,black-friday-co-to-ktore-sklepy-biora-udzial-najlepsze-obnizki-i-promocje