INNPoland_avatar

Wpadka banku Pekao S.A. Klienci żądają dostępu do swoich pieniędzy

Natalia Bartnik

07 listopada 2022, 16:39 · 2 minuty czytania
Klienci banku Pekao S.A. zgłaszają problemy z działaniem aplikacji. Tylko do godz. 12:00 wpłynęło 2 tys. zgłoszeń.


Wpadka banku Pekao S.A. Klienci żądają dostępu do swoich pieniędzy

Natalia Bartnik
07 listopada 2022, 16:39 • 1 minuta czytania
Klienci banku Pekao S.A. zgłaszają problemy z działaniem aplikacji. Tylko do godz. 12:00 wpłynęło 2 tys. zgłoszeń.
Bank Pekao S.A. ma problem ze swoją aplikacją Fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej
  • Klienci banku Pekao S.A. skarżą się na problemy z jego aplikacją
  • Tylko od godz. 9:30 do 12:00 wysłano aż 2 tys. zgłoszen
  • Bank Pekao S.A. nie jest w stanie wskazać, co jest przyczyną awarii

Nie działa aplikacja banku Pekao S.A.

7 listopada od ok. godz. 9.30 klienci Pekao S.A. wysyłają zgłoszenia o niedziałającej aplikacji banku. Nie mogą dokonywać opłat i korzystać z innych usług, jakie udostępniał im mobilny serwis.

Portal tabletowo.pl poinformował, że problemy pojawiły się jednak jeszcze wcześniej. Bank Pekao S.A. potwierdził wystąpienie utrudnień, które uniemożliwiają sprawne korzystanie z jego aplikacji. Klienci zostali przeproszeni za niedogodności, poinformowano ich także, że trwają prace nad usunięciem awarii w aplikacji.

Otrzymali również podziękowania za cierpliwość. Przedstawiciele banku pekao S.A. wypowiedzieli się na temat problemu z aplikacją także za pośrednictwem mediów społecznościowych, w tym na swoim profilu na Twitterze.

Bank Pekao S.A. poinformował rówineż, że nie zna jeszcze przyczyny awarii. Ok. godz. 15.00 na Twitterze zamieszczono komunikat: "Nasza bankowość działa już poprawnie. Przywróciliśmy wszystkie funkcjonalności #Pekao24 oraz #PeoPay". Czytaj także: Jak skorzystać z wakacji kredytowych w Pekao? Oto co musicie wiedzieć

Oszuści podszywają się pod bank Pekao S.A.

W innym artykule w INNPoland informowaliśmy o innym problemie związanym z bankowością. Jakiś czas temu oszuści podszywali się pod bank Pekao S.A. Informację o tym opublikował Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego.

W komunikacie ostrzegał przed oszustami, którzy wysyłali podejrzane wiadomości e-mailowe m.in. do klientów banku Pekao S.A. Miało się w nich znajdować szkodliwe oprogramowanie Tesla, będący trojanem rozsyłanym właśnie przez spam mailowy.

Cyberprzestępcy wykorzystują je, aby przejmować hasła, ciasteczka, poświadczenia czy sesje w przeglądarkach internetowych oraz niektórych znanych programach. Starszy badacz ds. Bezpieczeństwa w Sophos Sean Gallagher, cytowany przez cyberfeed.pl, wyjaśnił, jak działa Agent Tesla.

W 2020 r. znajdował się w czołówce rodzin szkodliwego oprogramowania rozpowszechnianego za pośrednictwem poczty elektronicznej. W grudniu ładunki Agent Tesla stanowiły około 20 proc. złośliwych ataków na załączniki do wiadomości e-mail przechwyconych przez skanery Sophos.Sean Gallagherstarszy badacz ds. Bezpieczeństwa w Sophos

Szkodliwe oprogramowanie Agent Tesla jest aktywne od prawie dekady, ale pozostaje jednym z najczęstszych zagrożeń dla użytkowników systemu Windows – poinformował Gallagher, cytowany również przez Cyberfeed. Jak rozpoznać mail od cyberprzestępcy wysyłającego trojana Agent Tesla? Przede wszystkim pojawią się w nim błędy ortograficzne oraz nienaturalnie sformułowana wiadomość. Uważać trzeba także na oferty, które m.in. oferują duże pieniądze, jakie możemy otrzymać.

Czytaj także: https://innpoland.pl/159795,awaria-w-banku-millenium-klienci-nie-moga-zalogowac-sie-na-swoje-konta