PKO BP na swojej stronie internetowej zamieścił komunikat skierowany do swoich klientów. Informuje w nim, że nieprawidłowo pobrał od części z nich opłatę za prowadzenie rachunku.
Reklama.
Reklama.
Bank PKO BP poinformował, że nieprawidłowo naliczał swoim klientom opłaty
Wydał na swojej stronie oświadczenie, że wszystkie źle naliczone kwoty zostaną zwrócone
Powodem nieprawidłowego pobrania pieniędzy miały być problemy techniczne
PKO źle naliczało opłaty klientom
PKO Bank Polskizamieścił na swojej stronie oraz w mediach społecznościowych niecodzienny komunikat. Podaje w nim, że niektórym swoim klientom źle naliczył opłaty za prowadzenie konta. Powodem miały być przyczyny techniczne. Oto oficjalna informacja ze strony internetowej PKO BP:
Taki komunikat zamieścił na swoim profilu na Twitterze wiceminister sprawiedliwości Marcin Warchoł.
W wywiadzie udzielonym "Dziennikowi Gazety Prawnej" zaznaczył, że dodatkowa opłata jest też wygórowana. Według niego w bankach uwzględnia się ponad 99 proc. wniosków o wpis hipoteki.
Natomiastudzielenie kredytupoprzedza analiza zdolności kredytowej, a wypłata pieniędzy nie może nastąpić przed złożeniem wniosku o wpis zabezpieczenia do księgi wieczystej.
na 3 miesiące, dla klienta indywidualnego (oprocentowanie 7 proc. w skali roku) oraz klienta bankowości osobistej i prywatnej (oprocentowanie 7,5 proc. w skali roku). Kwota minimalna to 1 tys. zł. Dostępna dla nowych środków w serwisie transakcyjnym iPKO, aplikacji IKO oraz oddziałach banku i agencjach,
terminowa 3-miesięczna, dla klientów bankowości osobistej i prywatnej, z oprocentowaniem 4,5 proc. oraz 5 proc. w skali roku. Oferta dla obecnych i nowych klientów. Kwota minimalna to 1 tysiąc zł. Dostępna w serwisie transakcyjnym iPKO, aplikacji mobilnej IKO oraz oddziałach, biurach bankowości prywatnej i agencjach.
W INNPoland od września 2022 r. Przedtem pisała artykuły dla magazynów studenckich oraz wykonywała w nich redakcję i korektę. W czasie wolnym czyta o PRL-u oraz psychologii, gra w planszówki i głaszcze koty.
Z przyczyn technicznych, u niektórych klientów nieprawidłowo naliczyliśmy opłaty za prowadzenie rachunku. Przepraszamy i w najbliższych dniach będziemy zwracać niepoprawnie pobrane kwoty.
Nie ma konieczności składania reklamacji w tej sprawie.
PKO Bank Polski
Banki będą zwracać wszystkie dodatkowe opłaty poniesione przez kredytobiorców w okresie oczekiwania na wpis hipoteki do księgi wieczystej. (…) Koniec z pazernością banków!