PKO Bank Polski zamieścił na swojej stronie oraz w mediach społecznościowych niecodzienny komunikat. Podaje w nim, że niektórym swoim klientom źle naliczył opłaty za prowadzenie konta. Powodem miały być przyczyny techniczne. Oto oficjalna informacja ze strony internetowej PKO BP:
Z przyczyn technicznych, u niektórych klientów nieprawidłowo naliczyliśmy opłaty za prowadzenie rachunku. Przepraszamy i w najbliższych dniach będziemy zwracać niepoprawnie pobrane kwoty. Nie ma konieczności składania reklamacji w tej sprawie.
Czytaj także: PKO BP pracuje nad własną kryptowalutą? Zastanawiające ruchy polskiego banku
Jednak już w poniedziałek 3 października PKO BP zamieścił na Twitterze kolejny komunikat. Tym razem klienci banku mogą być jednak spokojni:
W sierpniowym artykule INNPoland informowaliśmy, że banki będą musiały zwrócić dodatkowe opłaty pobierane w okresie oczekiwania na wpis do hipoteki. Nie mogą ich też już pobierać. Na posiedzieniu 22 sierpnia 2022 r. Zadecydował o tym Sejm, przyjmując nowelizację ustawy o prawie bankowym.
Banki będą zwracać wszystkie dodatkowe opłaty poniesione przez kredytobiorców w okresie oczekiwania na wpis hipoteki do księgi wieczystej. (…) Koniec z pazernością banków!
Taki komunikat zamieścił na swoim profilu na Twitterze wiceminister sprawiedliwości Marcin Warchoł.
W wywiadzie udzielonym "Dziennikowi Gazety Prawnej" zaznaczył, że dodatkowa opłata jest też wygórowana. Według niego w bankach uwzględnia się ponad 99 proc. wniosków o wpis hipoteki.
Natomiast udzielenie kredytu poprzedza analiza zdolności kredytowej, a wypłata pieniędzy nie może nastąpić przed złożeniem wniosku o wpis zabezpieczenia do księgi wieczystej.
Jak pisaliśmy w innym artykule w INNPoland, PKO BP postanowił wprowadzić do swojej oferty dwie nowe lokaty. Są to lokaty odnawialne:
Lokaty działają od 16 września.
Czytaj także: https://innpoland.pl/140587,zaskakujaca-decyzja-za-wprowadzenie-w-blad-bank-musi-zwrocic-pieniadze-swoim-klientom