Skąd się wziął Dzień Singla? Promocje na "antywalentynki"
Najpierw miał być dniem antywalentynkowym, a stał się bardzo popularnym dniem na robienie zakupów. Dzień Singla chętni mogą świętować już 11 listopada.
Reklama.
Najpierw miał być dniem antywalentynkowym, a stał się bardzo popularnym dniem na robienie zakupów. Dzień Singla chętni mogą świętować już 11 listopada.
Dzień Singla w Europie powoli staje się coraz popularniejszy. Tak jak na Walentynki kupujemy prezenty drugiej osobie, tak w Dzień Singla obdarowujemy nimi siebie samych. Czasem też można sprezentować coś bliskiego komuś innemu, kto nie jest w związku.
Święto zostało zapoczątkowane przez chińskich studentów z uniwersytetu w Nanjing. Z czasem stało się popularne w Chinach i wreszcie na całym świecie. Wybór dnia 11 listopada nie jest przypadkowy.
Data zapisana numerycznie składa się z samych jedynek: 11.11, co bardzo pasuje do charakteru Dnia Singla. Pierwszy festiwal zakupów z tej okazji wprowadzono również w Chinach, a konkretnie zrobił to gigant e-commerce Alibaba.
Jak podaje Business Trusted Shops, przez ostatnie kilka lat zdążył stać się jednym z największych zakupowych dni na świecie, zaraz obok Black Friday i Cyber Monday. Według Tech Crunch w skali globalnej Dzień Singla jest od nich (razem wziętych) popularniejszy o 2,5 raza popularniejszy.
Specjalną ofertę dla singli przygotował Aliexpress. Na tej platformie obniżki będą obowiązywały 11 i 12 listopada. W ofercie znajdziemy tańsze laptopy, smartfony czy elektryczne masażery.
Sieć Douglas zapowiada wprowadzenie nowych produktów na Dzień Singla, a wśród nich są zapachowe świece i cienie do powiek. Allegro z kolei proponuje zakup ziarnistej kawy, kosza prezentowego albo zestawu Nintendo Switch.
Sephora w tym roku nieco wyprzedziła wydarzenia, ogłaszając promocje już od 4 listopada. Lepsze ceny znajdziemy i stacjonarnie, i w sklepie internetowym. Produkty aż 40 topowych marek objęła już zniżka -40 proc. Wśród nich są Dr Irena Eris, Yves Saint Laurent, Armani i Jimmy Choo.
O popularności tego dnia w naszym kraju wypowiedział się dla "Rzeczypospolitej" Grzegorz Szulik, prezes Honey Payment (spółki będącej właścicielem aplikacji finansowej DotBee – red.).
W innym artykule w INNPoland pisaliśmy o firmie, która w Dzień Singla zarobiła 1 mld dolarów w 85 s. Ten zakupowy rekord padł w AliExpress, platformie handlowej należącej do chińskiej grupy Alibaba. W ciągu całej doby zyski wyniosły łącznie ponad 30 mld dolarów. Jest to wynik z 2018 r., wyższy o 27 proc. od tego z roku 2017.
W niektórych miejscach Dzień Singla jest przedłużany na 12 listopada, aby jeszcze więcej klientów skorzystało z przecen. Kolejną okazją do zrobienia zakupów w promocyjnych cenach jest Black Friday albo nawet cały Black Weekend.
Grzegorz Szulik
prezes Honey Payment