Złota karta McDonald's do tej pory była wydawana bardzo niewielu osobom, popularnym i sławnym. Wśród nich znaleźli się Bill Gates, Warrett Bufett, Rob Love czy Mitt Romney. Teraz jednak sytuacja się zmieniła i restauracja będzie przyznawać takie talony również pozostałym konsumentom.
McGold Card, bo taka jest oficjalna nazwa przedmiotu, jest ważna przez całe życie jej posiadacza i upoważnia go do jedzenia za darmo w słynnej sieci fast food. Po zmianie zasad kartę może przyznać właściciel danej franczyzy. Jest jednak jeden warunek: trzeba stać się lokalnym bohaterem.
Czytaj także: Coś jakby złote łuki, ale nie do końca. W ten sposób Rosja zamierza zastąpić McDonalds
O jednym z nich napisał "The Christian Science Monitor". Charles Ramsey, bo o nim mowa, w 2013 r. spożywał posiłek w McDonald's w Cleveland, kiedy zauważył, że jakaś kobieta próbuje się wydostać z jednego z okolicznych domów. Pomógł jej i powiadomił o zdarzeniu policję, a McDonald's nagrodziło go za jego postawę złotą kartą.
"Evening Sun" napisał natomiast o Nadine Baum, która otrzymała McGold Card po ukończeniu 100 lat, jako "najwierniejsza fanka restauracji".
Jest jednak jeszcze inny sposób na otrzymanie złotej karty w McDonald's, o którym pisaliśmy w innym artykule w INNPoland. W połowie grudnia "Forbes" poinformował, że odrobinę bardziej dostępna McGold Card uprawnia do jedzenia posiłków za darmo przez 50 lat. Każda z nich jest warta 300 tys. dolarów, a w przeliczeniu na naszą walutę ok. 1,3 mln zł.
Akcja dotyczyła Stanów Zjednoczonych. Miłośnicy fast foodu mogli zdobyć przedmiot, rejestrując się w programie My McDonald's Reward, używając do tego aplikacji mobilnej. Kolejnym krokiem było zamówienie dowolnego posiłku dostępnego w menu. Promocja była ważna od 5 do 25 grudnia.
Burger Drwala to danie, które pojawia się w McDonald's tylko raz do roku i zostaje wykupione niemal od razu. W 2022 r. klienci mogli go dostać 23 listopada. Dlaczego ten burger cieszy się tak dużą popularnością? Pisaliśmy o tym w innym artykule w INNPoland.
Poza smakiem kanapki ogromne znaczenie ma strategia marketingowa. O przepisie na sukces produktu napisały na Instagramie Biznesowe Inspiracje. Istotna ma być przede wszystkim reguła niedostępności, która sprawia, że coś wydaje nam się elitarne, luksusowe. Burger jest dostępny bardzo rzadko i w ograniczonej ilości, a więc jest czymś trudnym do zdobycia.
To z kolei sprawia, że konsumentom jeszcze bardziej zależy na jego kupnie. To samo sprawiło, że o ponownym pojawieniu się kanapki pisze za każdym razem wiele mediów oraz przeciętnych użytkowników internetu. McDonald's zyskuje dzięki temu darmową reklamę, która jeszcze bardziej nakręca sprzedaż.