Sekret sukcesu Burgera Drwala. Oto jak McDonald's sprytnie cię podszedł
Czemu kultowa kanapka McDonald's jest aż tak popularna? Trudno uwierzyć, co jest sekretem spektakularnego sukcesu Burgera Drwala.
Reklama.
Czemu kultowa kanapka McDonald's jest aż tak popularna? Trudno uwierzyć, co jest sekretem spektakularnego sukcesu Burgera Drwala.
Burger Drwala każdego roku jesienią powraca do oferty McDonald's. W 2022 r. pojawił się w środę 23 listopada. Sieć fast food za każdym razem wybiera jeden z ostatnich tygodni właśnie tego miesiąca.
Przysmak popularnego fast foodu ma tak wielu fanów nie tylko ze względu na smak kanapki. Liczy się przede wszystkim dobrze opracowana strategia marketingowa, która sprawiła, że Burger Drwala odniósł spektakularny sukces.
Poniżej podajemy, jak doszło do tego, że produkt stał się kultowy. Biznesowe Inspiracje podały na Instagramie sposoby na wykorzystanie psychologii w marketingu, których użył McDonald's.
Reguła niedostępności opisuje zjawisko, kiedy pożądamy rzeczy ograniczonych ilościowo lub czasowo. Dlatego w McDonald's Burger Drwala pojawia się tak rzadko. Fakt, że kanapkę można kupić tylko raz w roku, sprawia, że wydaje się produktem niemal luksusowym, dlatego tym bardziej konsumentom zależy na jej kupnie.
Kultowy fast food odniósł dzięki tej strategii ogromny sukces, o czym świadczą tłumy klientów pojawiających się w McDonald's, gdy kanapka wraca do menu. Wykorzystanie psychologii w biznesie okazało się trafione w przypadku sieci.
Sukcesem Burgera Drwala jest również to, że na jego powrót do McDonald's czekają nie tylko konsumenci, ale również media. Ponieważ jest to doroczne wydarzenie, gdy sprzedaje się rzadki produkt, odbija się głośnym echem w mediach społecznościowych.
Klienci sieci po kupieniu kultowej kanapki robią jej zdjęcie albo nagrywają film i publikują na Facebooku, Instagramie lub TikToku. Dodają do nich liczne hasztagi dotyczące burgera. Zainteresowanie frazą "Burger Drwala" w Google znacznie wzrasta w okolicach dnia, kiedy ma się pojawić oraz gdy finalnie pojawia się on w ofercie.
Wiele smaków Burgera Drwala, które są inne dla każdego roku, sprawiają, że produkt sprawia wrażenie jeszcze bardziej luksusowego. Ponieważ podobne opcje mogą się już więcej nie pojawić, wielu klientów decyduje się na zakup każdej, by nie stracić być może jedynej okazji na ich spróbowanie.
W innym artykule w INNPoland pisaliśmy o wersjach Burgera Drwala, które pojawiły się do tej pory.
W swojej klasycznej wersji kultowa kanapka McDonald's składa się z sera topionego w panierce, kotleta wołowego, sałaty, dwóch plastrów bekonu oraz prażonej cebuli. Burger jest podawany z dodatkiem sosów i przyprawami.
W styczniu 2022 r. w McDonald's przysmak był dostępny z grillowaną cebulą. W 2021 r. Burgera Drwala można było kupić w pięciu wariantach. Były to: klasyczny, podwójny, na ostro, z kurczakiem i z żurawiną. Dodatkiem były zakręcone frytki z sosem śmietanowym.2019 r. W 2019 r. pojawił się Wege Burger Drwala z kotletem z soczewicy.